Annons:
Etikettunder-sömnen
Läst 4197 ggr
Josefihn
2015-10-14 19:48

Trött hjälp

Har under en tid varit väldigt trött. Alla prover ser okej ut. Huvudvärk som kommer och går. Förvirrad, glömsk.. Snarkar mkt när jag väl somnat, drömmer mkt.. Kan det ha inverkan? Blir så trött ibland att jag sluddrar.

Annons:
Bill&Bull
2015-10-14 20:35
#1

Är det inte så att när man snarkar eller drömmer så får man inte så mycket kvalitet på sömnen, så kan ju påverka en del kanske. Stress? Väderomslag?

||My Love For Animals Is Immortal||

kvekki
2015-11-24 19:51
#2

Förvirring, glömskhet och huvudvärk hänger ihop med sömnbrist. Eller stress? O stress kan ge sämre sömn. Snarkningar kan hänga ihop med andningsuppehåll, andningsuppehåll ger givetvis mycket sämre sömnkvalitet. Tydligen är det så att hjärnan måste vara vaken 10min för att du skall veta att du varit vaken. Så många med andningsuppehåll vet inte att de har det, hjärnan vaknar under så kort tid att det inte registreras i ens medvetande. Vaknar man så korta stunder minns man lättare sina drömmar. Men man vaknar outvilad o är jättetrött på dagtid! Eller så är man som jag, läkarna hittar ingen anledning till varför jag är så trött. Jag har gjort alla tester med andningsmasker, syremätning, restless legs, och rörelsesensorer. De hittar ingenting. Blodproverna ser oxå fina ut. Jag vaknar 2-3-4 ggr varje natt, minns det mesta av mina drömmar. Är konstant trött mentalt och ibland (cykliskt 2-4ggr/dag) blir tröttheten förlamande för kroppen då jag orkar knappt stå rakt. Jag sover antingen tupplurer då eller käkar vakenhetshöjande medicin förebyggande. Jag tycker du skall begära remiss till ett sömnlabb som kan utreda din sömn.

Upp till toppen
Annons: