Annons:
Etikettbehandling-och-hjälpmedel
Läst 2393 ggr
[Zachapacka]
2015-04-23 18:56

Varför är jag trött?

Hej

Jag har vart "trött" under några år nu, främst under vintern. Jag var till vårdcentralen hösten 2013 och de "ända" de upptäckte var att jag hade jätte mycket D vitaminbrist. Så jag började ät någon äcklig olja och var ute mer. Men jag tyckte inte att det gjorde någon större skillnad. Men har jag inte haft några större problem. 

Men nu under påsken hade jag en liten "influensa" jag blev frisk men min trötthet har inte försvunnit. Jag är enormt trött hela tiden och har vart det sen i påskas. Jag förstår inte riktigt vad som kan vara fel. Jag är ute ca en timme om dagen med mina kaniner, jag äter varierat och får i mig allt jag behöver, jag tar ett järnpiller typ varannan dag och D-vitamins tillskott. Jag tränar några gånger i veckan. Psykiskt är det helt okej, jag har vänner, det är inga bråk, jag är liksom inte inne i någon depression. Skolan jag går i är ganska "slapp" eller vad man ska säga så jag är inte stressad på något sätt tror jag.  

Jag funderar på att boka en tid hos vårdcentralen så kan de ta lite tester. 

Jag kan ju i övrigt säga att jag har nationella prov i alla ämnen just nu, men mina resultat är inte alls så bra som de skulle kunna vara pga trötthet. XP Inte för att jag bryr mig, men det gör mina lärare. Jag kommer in på gymnasiet ändå.

När jag säger trött menar jag, har svårt att titta på skärmar, att koncentrera mig, har smått ont i kroppen, lätt irriterad och annat. 

Jag har också vart ganska torr i munnen vilken gör att jag dricker väldigt mycket de senaste veckorna 🤔. Jag är 16 år gammal.

Men någon som känner igen sig eller har något tips? Kanske någon natur medicin eller något?

Annons:
[Zachapacka]
2015-04-23 18:59
#1

Jag kan tilläga att mina sömnvanor är helt normala, jag sover ca 8,5 timmar varje natt både vardagar och helger. Vaknar av mig själv runt kl 6. Tråkigt nog vaknar jag inte pigg 😎

Nilla_93
2015-04-23 19:06
#2

jag har liiiite saltbrist och är jätte trött.. men det kan dom kolla upp på hälsocentralen. Sen B12 brist kan också leda till trötthet..

_Fisken
2015-05-02 10:32
#3

Du kan ha en förkylning som ligger o lurar i kroppen. Jag hade så från höst till vår detta år. Jag var helt utslagen efter jobbet. Sen svullnade halsmandlarna upp och jag blev lite "extra" förkyld. När det gick över så blev jag pigg igen. 
Jag ska också säga att jag började äta kinesisk rot (gerimax) veckan innan. Full dos. Den har alltid hjälp mig då jag behövde/behöver bli pigg.

Upp till toppen
Annons: