Annons:
Etikettallmänt
Läst 1635 ggr
IaMiaMaria
2014-08-15 18:45

Feber vid ME

Jag har under snart ett år haft lätt feber och läkarna kan inte komma på vad det är. Jag är även hemskt trött, har värk i kroppen och känner mig allmänt sjuk.

Så min fråga här är om det är någon med ME som besväras av nästan kronisk feber?

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Annons:
JonnaCecilia
2014-08-15 19:07
#1

Ja, det är vanligt att man har antingen aningens över-eller undertemperatur med ME. Se vad jag svarade på frågan "kroniskt trötthetssyndrom/ME" för info om väg till diagnos. Var också beredd på att lökarna kan vara motsträviga till diagnosen ME, många på vc vet inte ens vad det är… Lycka till Ps, mycket bra info finns på rme.nu riksförbundet för ME

IaMiaMaria
2014-08-15 20:19
#2

Jo min läkare sa att ME är ingen diagnos som vi ställer. så….. suck

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

JonnaCecilia
2014-08-15 20:23
#3

Förstår inte varför, de kan få information av rme, som har mycket info man kan skriva ut till läkaren. Där finns också kanadakriterierna, som du kan kolla och se om du uppfyller kraven sas…

JonnaCecilia
2014-08-15 20:26
#4

Ärligt talat, allmänläkarna i Sverige är urusla på ME! Bor du nära Göteborg så försök få komma till Gottfrieskliniken. Finns en bra grupp på facebook du kan gå med i för mer tips, erfarenheter osv, ME/CFS i Sverige heter den.

IaMiaMaria
2014-08-15 20:29
#5

Jo jag uppfyller kriterierna, det har jag kollat förut. Tyvärr bor jag långt ifrån Göteborg. Men jag får väl fortsätta jobba på saken.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Upp till toppen
Annons: