Annons:
Etikettbehandling-och-hjälpmedel
Läst 7085 ggr
Emlielki
2013-09-17 06:41

Insomningstabletten Imovane

En av de absolut vanligaste biverkningarna av denna tablett är en bitter/metallisk eftersmak i munnen dagen efter.
Någon här som har erfarenhet av denna eller liknande medicin (med samma typ av biverkning) som kommit på något knep att slippa detta?
Jag får det nämligen hela tiden (tar tabletterna vid behov, men undviker det helst pga denna biverkning) och den bittra smaken stannar kvar hela dagen vilket förstör all mat och dryck jag äter och kan stundvis även få mig lite illamående..

Så om någon har något knep, tips eller liknande för att slippa den bittra smaken eller för att snabbt få bort den får ni mer än gärna dela med er!
Tack på förhand.

/ Line Kinnari

www.linekinnari.se - Portfolio 

Annons:
Smålänning
2013-09-18 23:12
#1

Hej Vet att jag har testat någon tablett som gav järnsmak. Jag har zolpidem insomningstablett vid behov, de ger inte den biverkningen. Fråga om du kan få den utskriven istället, lättare att bli beroende men jag har inte haft de problemen. Hoppas du ska slippa ta något alls för kunna sova tillslut:)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Karolina-H
2013-09-19 15:14
#2

Har använt Imovane förrut och fick samma biverkning, jag bytt från den då jag inte ville använda den då det förstörde hela dagen efter! Så prata med din läkare och by till en annan sort så du slipper denna biverkningen

Codeavalone.blogg.se

dragonstar
2013-10-11 14:30
#3

vet själv inte alls då jag inte haft detta problemet. Men har du tästat att äta något som är motsattsen?

Kanske citrusfrumt kan göra någon skillnad?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: