Annons:
Etikettunder-sömnen
Läst 1484 ggr
Ove555
8/31/13, 3:12 AM

komaliknande tillstånd?

Lyckades vakna för ca 20 minuter sedan. Har faktiskt varit med om detta någon gång innan också.

Låg och sov, och började vakna från ett tillstånd där jag hade svårt att andas. Men det obehagliga var att hur gärna jag ändå ville vakna och resa mej upp ur sängen så gick det inte. Vet inte hur länge jag låg så och försökte resa mej upp ur sängen, men mina lemmar lydde inte hjärnan så att säga. Jag försökte gång på gång resa mej upp ur sängen men det gick inte, och samtidigt var jag i ett halvsovande tillstånd. Men till sist lyckades jag att mobilisera tillräckligt med krafter så jag fick ner fötterna på golvet och resa mej upp ur sängen, och då vaknade jag samtidigt upp riktigt från detta, var då både torr i munnen och hade svårt för att andas. Och sen tog jag mej till köket och drack 2 stora glas vatten, och tog även en bamyl också. Sen började jag känna mej långsamt bättre. Vet att jag brukar snarka, så det jag tror hände var att tungan täppte till luftilförseln så jag fick svårt att andas, vilket gjorde att jag kom i det här tillståndet.

Någon här som har varit med om samma sak som jag här nu har beskrivit?

Annons:
[NinaCrown]
8/31/13, 3:47 AM
#1

Kan ha varit en sömnparalys. Ganska vanligt och många får det då och då 🙂 Inget farligt men kan vara obehagligt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6mnparalys

Upp till toppen
Annons: