Annons:
Etikettfamiljeliv-och-vardag
Läst 2635 ggr
dragonstar
2/11/13, 12:17 PM

Trötthet och högskola?

Någon här szom har / har haft problem med trötthet och studerat på högskola.

Vad har ni studerat och hur har det fungerat?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
emmaaslund
2/11/13, 12:24 PM
#1

Oj vad jag kände att jag måste svara på din fråga, för det är verkligen jag. Jag studerar till beteendevetare och är inne på mitt andra år, har ett kvar till examen. Själva studierna går jättebra och intresserar mig lika mycket idag som de gjorde när jag började. 

Däremot har jag under en tid, ca. ett halvår nu, inte riktigt känt igen mig själv. Jag är otroligt trött hela tiden, även när jag har sovit en hel natt så vaknar jag upp och känner mig inte alls utvilad. Jag känner mig tråkig då jag inte riktigt orkar hitta på saker på fritiden, jag känner inte någon lust eller att jag har energi för det. Jag tänkte väl när det började kännas såhär, att det var en period bara, en trött-period, för det kan man ju ha. Men nae jag vet inte, det går ju inte över. Jag vet faktiskt inte varför jag är så trött som jag är, jag vet bara att jag inte trivs med det. Som student sitter man ju mycket vid datorn och det tröttar ju ut både ögon och huvud, men jag har svårt att se att det påverkar mig såhär.

Jag äter bra (eller alltså, inte jättebra men inte dåligt), motionerar och sover tillräckligt många timmar (oftast mer än jag "behöver"). Har spänningshuvudvärk nästan dagligen sedan 6 år tillbaka, som antas bero på stress, säger läkarna jag träffade för några år sedan.

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

dragonstar
2/13/13, 12:51 PM
#2

Har du gjort en synundersöknign det ka nleda till trötthet och huvudvärk. Stress är ju en anna orsak. Antar att du tagit blodprover för att utesluta några brister.