Annons:
Etiketttips-och-råd
Läst 4406 ggr
Tintin82
2012-12-17 13:38

Konstant trötthet!

är en tjej på 30 som är trött eller seg nästan hela tiden och har varit så länge jag kan minnas. När jag var liten och bodde hemma så ville jag inte gå och lägga mig och ville inte gå upp när mamma ropade nu efter många år så är det fruktansvärt skönt att gå och lägga sig men när klockan ringer efter 8-9 timmar så känner jag mig inte ett dugg utvilad För 3 år sedan blev jag diagnosticerad med ADD/as och har haft fabriksarbete fram till i somras då jag fick chans att testa på restaurangbranchen där jag först hade praktik och sedan hade anställning med lönebidrag och nu är jag på en annan restaurang då den förra bara hade sänsongs öppet. Där jag är nu är det mycket stressigare men gör jag bra ifrån mig kan det bli en anställning med lönebidrag men jag är trött mina tider är 11-19 men på morgonen är jag så trött att jag går upp vid halv 10 istället för 8 för att jag ska hinna ut med hunden men jag vill inte vara trött längre utan utvilad Min mamma fick i somras veta att hon har under funktion av sköldkörteln, jag själv har väldigt riklig mens och äter concerta, om jag någongång delar säng med någon så får jag höra att jag gnisslar tänder, är rökare på kvällstid efter 7 och är dålig på att äta frukost. Någon som vet vitaminer eller något som man kan ta ett längre tag och motverkar trötthet och ser till att man vaknar utvilad??

Annons:
FruJag
2012-12-18 22:25
#1

Hej!
Har du något att sova på? Min man som äter concerta (adhd) får sova på circadin vilket gör honom lite mer utvilad på morgonen. Men han är också väldigt trött hela tiden, då hyperaktiviteten i kroppen fortfarande är konstant.
Dock är hans medicinering ännu inte klar Så det är svårt att ge ett vettigt svar angående just det.

Tänker annars spontant att om din mamma har problem med sköldkörteln kan ju du med tänkas ha det. Har du kollat upp det? Man blir väldigt trött av sköldkörtelbrist.

Andra värden som är viktiga att kontrollera är sockret, sänkan, B12, järn.

D-vitamin är uppiggande, men jag har själv ingen kunskap om det Men det borde det finnas andra här på forumet som har.

Mvh
FruJag

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

SoKawaii
2013-01-15 01:08
#2

Har du provat b12-sprutor? Jag har diagnosen ME och fick prova en period med sprutor varannan dag. För mej hjälpte det inte, men har hört om andra som blivit " en helt ny människa" efter det. Värt att fråga din läkare om iaf.

"Do small things, with great love"

Tintin82
2013-01-16 06:43
#3

Har fått attarax utskrivet till kvällen och så har jag börjat med blutsaft vet inte men känns som om jag är piggare

FruJag
2013-01-16 22:11
#4

Det är ju bra. :) då sover du när du ska o järnet gör dig lite piggare samtidigtz

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

Smålänning
2013-01-18 22:00
#5

#3 skriva lite kort.. Atarax kan vara lätt att bli slö dagen efter, för mig alltså. Men melatonin, circadin är väl det som funkat bäst för mig, ang att man ska vara "pigg" när man vaknar.. Insomningstabletter har jag haft i .. Ja tio år kanske. De är bra om man vill styra mer när man vill somna, dock finns för mig en konstig biverkning som gör att jag blir pigg och glad om jag inte somnar… Å gör saker jag inte sen kommer ihåg:/ Har adhd.. Annars har du fått bra tips i tråden:)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

SoKawaii
2013-01-18 22:10
#6

-D vitamin -B12 sprutor/tabletter -Järntabletter eller järnrik kost -Ljuslampa en stund på dagen -Frisk luft -Träning Jag har ME så träning funkar inte för mej. Min väninna har ADHD och är konstant mentalt trött eftersom hjärnan går på högvarv hela tiden. Så man får hitta sin egna lilla kombination ^__^

"Do small things, with great love"

Annons:
JenniferFahlander
2013-01-19 13:31
#7

prova Järntabletter sen jag började med det så känner ja mej mycket piggare och orkar upp på morgonen utan tjafs :)

Upp till toppen
Annons: