Annons:
Etikettunder-sömnen
Läst 4455 ggr
smogz
11/10/12, 1:40 PM

Halvlåg, hård inte fluffig kudde

Hej, jag har ibland när jag varit utomlands på hotell fått en kudde som varit väldigt hård. Dvs inte det minsta fluffig. Har tyckt dessa kuddar varit överlägsna för mig då jag relativt ofta vaknar på morgonen med stel nacke och sprängande huvudvärk. Inser att det aldrig hänt med de stenhårda kuddarna. Nån här som sett om det går köpa hårda, ganska låga kuddar någonstans?

Annons:
Smålänning
11/11/12, 2:28 PM
#1

Själv vet jag inte var man kan köpa de.. Men måste ju finnas någonstans? Kan du inte stoppa i en extra kudde i kudden om du förstår? Känner igen det du skriver, särskilt hårda sängar men då handlar det mest om billiga boenden i Thailand:/ Men som du skriver upplever jag att det är skönt att sova på. Men i längden vet jag inte hur sunt det är? Hoppas du hittar din kudde iaf och skriv Var du fann den när du hittar den, kanske fler som vill testa:)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

[sakring]
11/13/12, 11:13 PM
#2

Det finns på de flesta ställen som ex Hemtex eller Jysk att köpa. Kuddar som formar sig efter ditt huvud och som är väldigt stadiga.

Smålänning
11/14/12, 8:45 AM
#3

Ja just det:) t ex tempur tror jag de heter? Dyra dock men kanske värt?

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

smogz
11/14/12, 7:20 PM
#4

Tyvärr är tempur det jag absolut inte söker. Den stöder nacken på ett sätt som jag inte tror är naturligt. Har en sådan och den får jag mest ont i nacken av. Har en känsla av att nackmusklerna tynar bort om man ligger för länge med en sådan. Den kapslar dessutom in huvudet och hindrar det från att röra sig naturligt. Jag vill ligga på kudden inte i den. Den jag hittat är en latexkudde, tyvärr i USA. Om jag inte skrev på mobilen skulle jag länka. Men googla på Z by Malouf, low loft, firm. Det finns en latexkudde på Jysk men den är 14 cm tjock och det blir för högt för mig då man inte ligger uppe på min säng på samma sätt som på en Thailändsk säng.

[sakring]
11/14/12, 7:28 PM
#5

Det var inte tempur som jag tänkte på utan den typ som T.S säger. Men jag toror att den ska gå och få tagi på Jysk eller Hemtex eller Jotex kanske IKEA eller någon sängaffär.

Annons:
Smålänning
11/15/12, 6:45 AM
#7

Oj, tänkte nog inte riktigt på att man sjunker in i kudden på tempur, då är det som du säger..tvärtom:/ Men kan du inte skriva vilka mått mm, så kanske man kan hitta den när man nu ska vara ute i julruschen? Har inte kollat din länk än.. Ska göra d:) Skriver nästan allt gm mobilen jag med… Så ber om ursäkt om det kan bli lite kort och rörigt ibland:(

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: