Annons:
Etikettallmänt
Läst 2076 ggr
sinfang
2012-11-02 08:29

Kvicksilver?

Hej! Var lite osäker på vart jag skulle posta detta, men eftersom trötthet är ett av mina påtagligaste besvär.. Hoppas det platsar här!

Jag har precis fått provsvar från en hårmineralanalys. Min näringsterapeut hävdar att alla mina många olika, diffusa symtom (som hon kunde redogöra för med häpnansvärd precision utan att veta något annat om mig) är orsakade och följder av för höga halter av kvicksilver (Mercury poisoning).

Finns det någon här som har erfarenheter av detta?

Jag kan inte förstå vart jag fått i mig kvicksilver.. Är född 1990 så amalgam är det väl knappast, och jag tycker jag tagit mindre vaccin än de flesta, inga rese-sprutor och svininfluensa-vaccinet skippade jag..

Har däremot rökt i 8 år.

Jag har inte råd att köpa det kosttillskottprogram som erbjudits för att balansera mina extrema obalanser i kroppen och avgifta sköldkörteln (Ca 6000 kr/3 mån..). Men jag tänkte, om jag tar med mina provsvar till min läkare och ber honom titta på det, kan han då hjälpa mig tro?

Eller anser dom kanske att hårmineralanalyser är bluff..?

Är det kvicksilver som ligger bakom alla mina besvär, har jag isåfall äntligen fått ett svar, efter fem års kämpande med olika läkare och verkningslösa mediciner.. Vilken lättnad det hade varit. Men jag vet inte riktigt om jag vågar tro på detta? Men precis allting stämmer, så det känns ju hoppfullt. Om jag nu kan åtgärda detta? 

Tacksam för alla svar!

Annons:
[sakring]
2012-11-04 19:29
#1

Om du inte har några amalgamfyllningar så betvuvlar jag på att det är hg som är orsaken till dina besvär. Såvida du inte arbetar inom klor-alakaliindustrin. Hg är förbjudet i stort sett överallt.

sinfang
2012-11-04 22:11
#2

Ja, jag tycker med det låter märkligt.. Men enligt hårmineralanalysen har dom alltså kunnat uppmäta att det finns där, och hon påstod att det var betydligt mer än vanligt. Då är ju frågan om hela analysen är bluff..

[sakring]
2012-11-04 23:10
#3

Beror på var du gjort den och vilket schampo och balsam du använder och om du badar i klorerat vatten ofta eller fägar ditt hår?

sinfang
2012-11-05 00:36
#4

Analysen är gjord av Trace Elements Inc, Texas.

Använder Lóréal Aboslut.. Cellular nånting-serien.. På ofärgat hår.

Många, många år sedan jag satte min fot i en pool senast..

Smålänning
2012-11-05 14:06
#5

Hej! Undrar om du kan berätta om dina besvär så kanske det finns någon här som kan ge dig råd och tips. Här kostar det inget heller;). Jag kan inget om kvicksilver..förutom att det finns i lysrör å lågenergilampor mm. Och att det är farligt. Tycker det låter lite skumt.. Men man ska inte döma egentligen. Och att det handlat om så mkt pengar. Men berätta gärna mer så hoppas vi att du ska få hjälp! Ha en trevlig dag!

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: