Annons:
Etikettbehandling-och-hjälpmedel
Läst 8954 ggr
Flamman1
10/25/12, 6:01 PM

Medicin på trötthet

Hej!

För över tre år sen var jag med om en ridolycka som gav reusltaatet en förvärvad hjärnskada som jag idag måste leva med… Den har gjort så jag har kronisk huvudvärk och alla besvär som man får utav huvudvärk.

Nu är det så att min trötthet har blivit värre än vad den var innan… Det är så pass så jag kan somna under lektioner. Enda sen skadan så har jag alltid varit trött och behövt sova 10 timmar dygnet för att överhuvudtaget orka med att leva med det.

I måndags så var jag till min läkare och väntar idag på att han ska ringa mig. Han har nämligen föreslagit att jag ska börja med medicin för min trötthet. Jag ska börja ta ADHD liknande medicin för att det ska pigga upp.

Min fråga är om nån av er använder det? eller känner igen sig?

Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är

 

Annons:
Maria
10/25/12, 6:11 PM
#1

Jag känner igen mig. Jag har ju inte samma orsak men jag har opererats för en hjärntumör 2011 med strålning som efterbehandling och det har gett vissa bestående skador.

Jag har dålig balans och huvudvärk samt är väldigt trött.

Min diagnos efter operationen är Asteno emotionellt syndrome (hjärntrötthet) men jag medicinerar inte mer än värtabletter och så tar jag Saroten men det är också för huvudvärken och det har hjälpt lite för värken är inte lika stark numera.

Jag arbetar än så länge halvtid.

Jag hade testat medicinen om jag var som dig. Det går ju alltid att sluta om det inte fungerar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Smålänning
10/26/12, 12:16 PM
#2

Började idag med adhd medecin (concerta). Så kan inte ge besked än;) men det finns voxra, efedrin oxå som det inte behövs licens på. Hoppas ni hittar nåt bra, låter som läkaren Vill hjälpa dig, det är ju bra.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

witver
12/1/12, 4:01 PM
#3

hua, adhd medicin för att bli piggare ingen bra ide skulle jag vilja säga. har haft stora sömnproblem i över 10år efter en olycka då jag fick en hjärnskada samt whiplash ifrån. Sjukvården hade 10 år på sig att hjälpa mig men inget hände, fick även jag prova någon medicin för att bli piggare och mer koncentration utan några större förbättringar utan mest biverkningar.

började istället sätta mig in i hur en kropp fungerar och har idag inga sömnproblem, sover 8h per natt och vaknar pigg på morgonen samt att min huvudvärkg, samt whiplash har blivit helt bra iprincip.

mvh patrik

Inlägget redigerat av Sajtvärd. Reklam och spam ej tillåtet. //sajtvärden

Flamman1
12/1/12, 7:58 PM
#4

Tack för svaren :) #2 vill gärna höra vad du tycker nu :) #3 okej, skulle gärna höra hur du lyckades med det slänger iväg ett mail till dig :)

Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är

 

Nordea
1/23/19, 10:51 AM
#5

Jag blev operera av hjärntumor och den första år jag var med hjärntrötthet. Trodde jag att det ska gå över. Nu vet jag att är nånting som jag måste leva med. Jag vågar inte ta farmakos pga jag blev mycket känslig av cytostatika behandling. Plus att jag har klimaterio som 36 årig.

Jag försok att ha en ren liv. använd inte mobil telefon bara om jag behöver. äta och sova bra. Men jag har familj och fungerar inte alltid.

Detta text är ganska lång till mig. Nu villl ja vila igen.

jag studerar och den senaste månader var katastroff. örkar inte läsa eller studera min koncentartion är ganska låg.

Om ni hittar en svar utan mediciner, hör av er

Maria
1/23/19, 11:42 AM
#6

#5 Denna tråden är snart 7 år gammal bara så du vet😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: