Annons:
Etikettberoende-och-sjukdomar
Läst 2367 ggr
aspiecb
10/4/12, 4:10 PM

Koma-liknande trötthet

Hej ! Efter jag t.ex varit ute på en promenad brukar jag ta igen mig ett tag ( allt ifrån 5 minuter - kanske en timma lr mer ) . Ibland tar jag och dricker lite för jag lider av muntorrhet och dricker rätt bra under veckorna. Efter detta får jag en trötthet som är som "komalik" där jag även kan somna rätt snabbt, detta kommer efter jag intagit dryck lr ätit nåt. Idag var det när jag druckit en halv 50 cl Vitamin Well Everyday, plus dryckit en-två muggar kaffe med två bitar socker i. Till detta tog jag oxå och skalade en morot och åt. ( vad jag äter kan variera , men innehåller till stor del nån dryck )

Nån som känner igen detta ?

Mvh

C

Annons:
Smålänning
10/4/12, 8:56 PM
#1

Hej!

Vet inte exakt…tycker mig förnima något av det som jag läst någonstans.

För mig låter det som någon form av "sömnsjuka" narkolepsi.. kanske ute och seglar. Men t ex en som har narkolepsi (rätta mig om jag har fel) kan när den tex träffar en på stan som den blir jätteglad, så blir den sååå "uppspelt att den "tuppar" av.

Någon känner igen det?

Annars, så kolla insulinet. Kan ju vara diabeters..då kan det vara farligt. Tänkte med sockerbitar å well… men av vatten..hmm det kan ju inte stämma?

Diskuterar med mig själv här..

detta var ju intressant, har du kollat med läkarna, gjort blodprover, balans och motorik är som det ska??

Just koffein kan få en väldigt trött har jag märkt (eller är ett faktum) har slängt i mig 4 koffeintabltter på kvällen för att jag velat vara pigg och blivit jättetrött och somnat. Får du i dig mkt koffein på dagarna?

Vad jag förstått är det när koffienet arbetar" sig "ur" kroppen som man blir pigg.

Over and out

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

aspiecb
10/5/12, 9:16 AM
#2

Hej ! Ja , faktum är att jag tagit socker ett par gånger, har jämt varit normalt ( legat på strax över 5 ) Gällande kaffe dricker jag runt 4 muggar per dag, och bra med vätska. Att jag druckit mycket vätska gjorde att jag då och då åkte till Vårdcentralen för att dels ta socker och även blodtryck ( även blodtryck var det ingen fara med )

Vårdcentralen har sagt att jag dricker så mycket har att göra med min munntorrhet ( kom jag på ) Tröttheten verkar inte så många veta något om…?

Balans och motorik vet jag inte.

Mvh

C

Smålänning
10/7/12, 10:38 PM
#3

Och muntorrheten har göra med…? Det kanske så manska söka vidare? En sak i taget… Återkommer när jag tänkt på det och kollat lite. Flera på sidan som känner igen symptomen??

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

aspiecb
10/8/12, 10:45 PM
#4

#3 Muntorrheten kan vara som jag tror jag har, svamp ( fast genomgått en Mycostatica-kur, läkare ser inget )

FruJag
10/13/12, 10:21 PM
#5

Men muntorrheten borde du ju kunna ta något emot? Finns ju dels gel att smörja slemhinnorna i munnen med och även tabletter som ökar salivutsöndringen. 

Vad är det som gör dig så muntorr? Äter du medicin mot något? För muntorrhet och trötthet är ju vanliga biverkningar av olika mediciner.

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

Upp till toppen
Annons: