Annons:
Etikettmin-berättelse
Läst 2216 ggr
dragonstar
9/13/12, 2:19 PM

Jag har fått min diagnos

Eller jag typ,

träffade en ny läkare idan då mi ngammla är tillfälligt ledig för operation. Denna läkare satt och örja ställa massor med frågor och ajg känd nej inte börja om igen.

Efter en liten stund tog han fram ett forumälr fråga de om jag kände igne mig på punkterna och sen sa ha du är klart bipolär och hypomanisk.

Jag har fått ny meecin att börja på och har fortfarande inte helt förstått att jag faktiskt har fått en diagnos.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Huldan
9/13/12, 2:21 PM
#1

Vilken medicin? :)
Jag fick diagnosen bipolär II i vintras och äter nu lithium!

FruJag
9/13/12, 3:49 PM
#2

Skönt med diagnos! :) Hoppas du känner att medicinen hjälper nu då. Om det var så "lätt" att ställa diagnos så var det ju konstigt att inte din läkare tagit fram det formuläret tidigare. Men bättre sent än aldrig. :)

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

Smålänning
9/13/12, 3:49 PM
#3

Grattis Dragon!

Äntligen har du iaf en diagnos. Lite avundsjuk må jag säga ;)

Men hoppas du får hjälp av medecinen och kanske annan hjälp. Berätta gärna mer sen när du "landat" lite:)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
9/13/12, 4:12 PM
#4

Tack =)

Lamotrigine,

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Smålänning
9/13/12, 4:14 PM
#5

#4 Hur känns det? Känns det skönt? Kommer du utredas för fler diagnoser?

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
9/13/12, 4:19 PM
#6

Det är jätteskönt, och samtidigt är jag lite omtummlad och förvirrad. Efter flera års kämpande är jag inte säker på att det är över och jag kan inte riktit ta till mig det.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Lööv
9/22/12, 10:46 AM
#7

Det är väl nu kapen börjar då du vet var du ska sätta in stöten. Hoppas medcinen hjälper.

De flesta pshysiska sjukdomar blir tyvärr sämre i höst och vinter mörker.

Tyvärr har ju inte sommaren  gett oss riktigt det vi behöver. Men man får göra mer inomhus sticka läsa baka och bjuda hem vänner långa mörka  höstkvällar.Man får gilla läget gå ut i ur och skur med hunden.

Jag blev mycket bättre i min panikångest då gubben bytt jobb. Han är inte under press längre och kommer hem samma tider varje dag. Ledig lördag söndag så vi kan göra grejer ihop.

Jag klarar mig 3 dagar nu utan att springa på toa. Så skönt. Önsdkar dig verkligen allat gott.   Sköt om dig Mvh Blossas matte

dragonstar
9/22/12, 4:01 PM
#8

Min blir oftast bättre på höste noch vintern det är min favoritårstid. ajg blir alltid deprimera under den slaskiga våren.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Wand
9/28/12, 8:39 PM
#9

Jag fick diagnos på kronisk depression med antydan till bipolär samt ADD nu i sommar. Det är skönt att ha en förklaring och kunna arbeta för att bli bättre då man väl vet vad det är som spökar i kroppen/hjärnan. 

Misstänker ju att mina diagnoser bidrar till min extrema trötthet, så jag ska se om jag börjar bli bättre efter att ha ätit mediciner ett tag.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Upp till toppen
Annons: