Annons:
Etiketttips-och-råd
Läst 5811 ggr
Smålänning
8/30/12, 10:45 AM

"Alltid trött? Här är de vanligaste orsakerna"

Här är en länk till en artikel om de valigaste orsakerna varför man är trött.

http://mabra.com/alltid-trott-har-ar-de-vanligaste-orsakerna/

Kan ju vara bra att läsa. Diabeters har vi inte tagit upp så mycket på sidan, men det kan ju vara värt att lägga till listan.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Annons:
ixtab
8/30/12, 6:32 PM
#1

Alla tips och matrial runt tröttheten är välkommen för min del,

jag försöker förstå min trötthet

Live long and prosper

Smålänning
8/30/12, 7:24 PM
#2

Visst är det jobbigt när man inte vet vad det beror på ? Själv är jag i samma sits:( har så många olika problem fysiska som pskykiska så läkarna har väl aldrig riktigt orkat angagera sig. Fast denna läkare jag har nu har gått med pÅ alla mina önskningar:) adhd utredning t ex… Väntar å väntar på den ska börja. Har du ingen aning om varför du är trött? Vad har du testat?

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Smålänning
8/30/12, 7:25 PM
#3

Visst är det jobbigt när man inte vet vad det beror på ? Själv är jag i samma sits:( har så många olika problem fysiska som pskykiska så läkarna har väl aldrig riktigt orkat angagera sig. Fast denna läkare jag har nu har gått med pÅ alla mina önskningar:) adhd utredning t ex… Väntar å väntar på den ska börja. Har du ingen aning om varför du är trött? Vad har du testat?

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

ixtab
8/31/12, 12:10 AM
#4

Ja jag håller med, men jag har alltid varit jätte trött, men det är lixom ingen som lyssnar på det, utan dom säger bara att det har med mina sjukdommar at göra, men jag ahr inte alltid varit sjuk i kroppen..

sov skola, då jag inte sover bra, jag har varit på föreläsningar och hos läkare, jag har inte fått göra några prover, mer än vanliga blodprover och så psykolog samtal runt trötthet och vad som kan ligga bakom det, visst kan jag prata om det och har nog pratat mig blå om olika saker, men i slutändenär jag ändå så trött-
men sedan har jag perioder där jag knappt kan sova alls och det tycker jag är nästan lika jobbigt det,
jag skulle vilja sova skönt och vakna utvilad

Live long and prosper

Smålänning
9/1/12, 7:32 PM
#5

#4 Vakna utvilad… Är det inte det det handlar om? Jag skulle ge vad som helst (nästan) för vakna UTVILAD varje dag eller en dag i veckan månade;)

Vet inte heller vad min trötthet kommer ifrån, men hoppas på att adhd utredningen kan ge svar… eller att jag iaf får en diagnos på det.

Fast det förklara egentligen inte VAR min trötther kommer ifrån:(

Vill vara pigg, lycklig, glad, livsglad, få bort all ilska mm.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Henrik70
9/22/12, 12:07 PM
#6

Artikeln missar en sak som är ett jätteproblem, nämligen den strålning vi utsätts för dygnet runt. Den gör oss väldigt trötta och ställer till med en massa andra konstiga symtom. Själv bor jag i ett elsanerat hus med extremt lite strålning och mina barn, som jag har halvtid, hävdar att de är betydligt piggare hos mig än hos mamman. När de kommer till mig brukar de vara rejält hängiga, men när de åker tillbaka till mamman är de mycket piggare.

Annons:
Smålänning
9/23/12, 1:44 AM
#7

# Det är intressant. Det har tagits upp mer och mer. Jag har käst till elektriker  och då fick man lite inblick i det oxå.

Någon mer som har haft/har dessa problem med el"allergi"?

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Henrik70
9/23/12, 9:42 AM
#8

Väldigt många mår dåligt av strålning fast de har ingen aning om det. Man behöver inte kunna känna av strålning för att skadas av den. Väldigt många med sjukdommar som kronisk trötthetssyndrom, utmattningssyndrom, adhd, fibromyalgi, reumatism, allergier, astma mm blir bättre eller helt bra i miljöer som är lågstrålande.

När utbrändhet först definierades 1974 var symtomen känslomässig utmattning, empatibortfall och låg prestationsförmåga. Sen har massor av andra symtom kommit till som värk, yrsel, ljud- och ljuskänslighet, mm.

Jämför symtomen på utmattningssyndrom, kronisk trötthetssyndrom, adhd och elöverkänslighet så är de påfallande lika. Utmattningssyndrom,utbrändhet och adhd har ökat i takt med utbyggnaden av den trådlösa tekniken.

Upp till toppen
Annons: