Annons:
Etikettallmänt
Läst 3831 ggr
FruJag
8/21/12, 9:45 PM

Vad ger dig energipåfyllning?

Nu går vi mot mörkare tider och många runt i landet känner sig tröttare av vädret o mörkret. Så nu undrar jag, vad gör du för att samla och fylla på energi? Vilka minnen tar du fram för att känna styrka o få en energiboost? Själv fyller jag på depåerna med barnskratt från min snart 20 månaders. Och min plan är att komma igång med promenader och att börja löpträna. För det ger en kick när man väl kommit över "jag vill dö" och "varför utsätter jag mig för det här"-faserna.. ;) Men än är det för nära förlossningen med tvåan, men snart! :) Energidepåerna vet jag ökar hos mig när jag är i harmoni o när det är städat o rent omkring mig. Så nu har jag börjat skriva på ett städschemq så vi har nåt litet varje dag att göra istället för att spara allt tills ingen orkar ta tag i det. Nog om mig. Hur laddar du batterierna?

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

Annons:
Smålänning
8/21/12, 10:28 PM
#1

Vara i naturen. Som sagt, att ha ordning hemma är skönt, det gör att man kan göra andr saker utan att ha det över sig.

Tänka på när jag var ute och reste i asien, hängmattan och en mangoshake å all god mat.

En bok som heter: En smak av vin av Joanne Harris som fångade mig totalt 2006, sedan dess har jag byggt uppe en plats dit jag kan sätta mig och känna nturens magi omsluta mig.

Jaa, solarium vid mörkare tider hjälper mig (ljusterapi) brukar inte göra detta men önska jag kunde. Man få ju lite D vitamin och så bra för sorersis.(felstavat)

Vi åkte till astrid lindgrens värld med familjen, där fick jag en känsla som var så skön (trots bråk och tjafs) sammanhållingen som familj.

Bra filmer (tex harry potter) som inne håller magi, övernaturligt som man kan drömma sig bort i (narnia) Oxå gör Atrid Lindgrens filmer mig glad:)

mm Blev förvånad självv att jag hade så många positiva saker…

Nä, jag har inte glömt min familj å mina barn:)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

FruJag
8/26/12, 6:32 PM
#2

Nån annan som vill dela med sig utav sina energitips?

Smålänning: Tack för att du delade med dig :)

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

dragonstar
8/27/12, 10:33 PM
#3

Jag ar på shamankurs, är helt slut efter helgen men är samtidigt uppladdad med nya intryck och insperation. Att få gå lös med sång och tumma och prata av sig är så skönt ibland.

För mig är det en energibost på ett mentalt plan = )

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

FruJag
8/28/12, 11:06 AM
#4

Härligt! Sång o musik är energiboost för mig med. Är alltid full av energi efter en körövning :)

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

ixtab
8/28/12, 1:07 PM
#5

Jag tar inte fram så mycket minnen. Och gör jag det är det från mina barn

däremot försöker jag umgås med barnen så mycket jag orkar och har råd med. Vi bor på olika orter och det är dyrt med bensin och ännu dyrare att åka tåg,
Jag har precis fått ett litet barnbarn som krypit rätt in i hjärtat på mig.
honom tänker jag på
min son kommer hem från Japan om en månad. Jag pratar en del på skype med honom och då känner jag mig pigg..

Live long and prosper

FruJag
8/28/12, 1:15 PM
#6

:) mysigt med barnbarn! Barnbarn är livets efterrätt sägs det ju. Dit är det länge ännu då mina barn ännu är små. Foton tycker jag är underbart energifyllda. Särskilt dem från stunder man verkligen haft roligt. :) Leva i nuet är nog en energiboost i sig! :)

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

Annons:
zickan
8/30/12, 12:50 PM
#7

Jag har alltid varit trött eller hyper i omgångar iom adhd. Har strul med psykologen just nu så jag har inte fått ut någon medicinering. Varit väldigt trött sista tiden. Kan sova hur länge som, hade hundarna inte väckt mig för att de behöver ut. Så hade jag lätt kunnat sova över ett dygn. Men när jag är hyper så kan jag vara vaken ett dygn istället.
Jag har tyvärr druckit väldigt mycket redbull osv. Men har total slutat med det och gått över på berocca, vitamin multi och sola solarium. När jag verkligen är som tröttast och svårt att vakna så kämpar jag mig upp på crosstrainern hemma eller försöker ta en lång promenad med hundarna.
Märkt att det har hjälp väldigt bra.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Smålänning
8/30/12, 3:33 PM
#8

#7 Tur att det finns någon annan som tror att man kan vara trött och ha adhd. Nu har jag inte fått diagnosen, men hoppas utredningen skall visa det efter 16års trötthet och andra symptomer. Kan oxå vara vaken ett dygn, så passar jag på att städa, en gång målade jag taket i hallen…eller bara sitter framför datorn mm.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Lööv
8/30/12, 4:59 PM
#9

Jag försöker göra positiva grejer varje månad under det öjusare halvåret från mars till okt.  Ha vänner på mat och prata en stund.  Ha en slöar kväll med lite vitt vin och sovmorgon. Mysig tv cd  Stefan och Christer eller Eva Rydberg revy. Med mycket skratt Eller Åsa- Nisse då man  bor i Småland.

Motion i form av hundpromenader varje dag.  I dag har jag satt upp  skåpet jag köpte för 55 kr på Ericks hjälpen.  Plockar in lite porslin i vitrinskåpet. Ska fixa i sovrummet. Har fått en diskmaskin efter 4 år.

Plockade  cirka en liter kanatareller nyss. Plockar blommor. Ser en mysig solnedgång ett vackert träd. Plockar granris eller blommor. Läser en god bok och stickar tröjor till mina vänners barn. Väntar på barn barn.

Har golden katt och marsvin i väntan på dem.

Nästa helg pantionat och resa till Ulricehamn.    11 okt firar vi vår Bröllopsdag med barnen.     Dec åker vi till Värmland och hälsar på vänner och papar en av tikarna.

D vitanin tabletter och B 12 finns på hälsokost.  Man kan få brist efter en förlossning   Lycka till    Blir trött på hösten Blossas Matte

zickan
8/30/12, 10:37 PM
#10

#8 givetvis har adhd också med trötthet att göra. Men det finns miljoners anledningar på varför man är trött.
Jag har det problemet att jag inte alltid har mellan längen. Antingn hyper eller trött. Men att ha adhd och befinna sig i bullrig stirrig miljö, gör att man snabbt blir dåsig. Med medicin så väcker man skallen så den är klarvaken hela dagen, humöret, minnet och allt håller en jämn nivå. Utan medicin så lever jag på socker och taurin, vilket jag försöker sluta med nu.
Man har även insomingssvårigheter, sover väldigt hårt. Kan ligga vaken i timmar innan jag kan somna. Oftast kommer jag på något jag måste göra. Måste bara kolla det på internet, måste bara fixa det där.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

FruJag
8/31/12, 11:06 AM
#11

#10 låter som du beskriver min man typ. Förutom medicinen, för det har han inte nån som hjälper direkt. Men det där med att vara så trött hela tiden men ändå inte kunna sova. O tröttheten i miljöer med för mkt ljud. Det är lite ödets ironi på nåt vis att vara kroniskt trött med sömnsvårigheter.

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

zickan
8/31/12, 2:45 PM
#12

Ja det verkar vara många med dom problemen :-/. Jag har Imigran och Theralen som hjälp om det blir illa. Men problemet är att då vaknar jag knappt och har stora svårigheter att komma ur sängen. Är dåsig hela dagen.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: