Annons:
Etikettallmänt
Läst 2164 ggr
dragonstar
8/19/12, 1:03 AM

Saker i sovrummet?

Har ni mycket saker i sovrummet och mycket saker under sängen.

Jag har fått lära mig att man ska ha så lite saker som möligt i sovrummet och att man inte ska ha saker undersängen eller stökigt runt sig då det påvärkar ens sömn.

Har ni hört det? Eller har ni kanske märkt av det själv?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Geru
8/19/12, 1:12 AM
#1

Jag bor hemma, och har dator/tv och en hel del annat i rummet. Sover lika gott ändå:p

Tror mest det handlar om att man inte ska börja göra andra saker istället för att sova :P

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

dragonstar
8/19/12, 1:17 AM
#2

Själv sover jag dåligt om jag har det stökigt runt mig, Det stör sömnen tycker jag.

=)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Geru
8/19/12, 1:21 AM
#3

Antar att det är olika då :P

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[WickedAlly]
8/19/12, 3:29 AM
#4

Skulle skämmas om ni fick se mitt sovrum, haha, är grejer överallt fast mest för att jag pga tillfällig boendesituation har en del kartonger och annat som bara blivit intryckt där det funnits plats.

Brukade ha massa grejer under sängen men det löste sig när jag köpte en säng med sockel, bler varken stökigt eller särskilt dammigt under nu :)

[sakring]
8/19/12, 6:38 PM
#5

Under sängen är det väl bara damm som ligger men i sovrummet i övrigt finns en hel del. Två byråer och en bokhylla. Ovanför sängen finns en hylla och så har vi en  stol, en bänk och en fållbänk.

Har aldrig märkt att något av detta påverkar min sömn.Flört

FruJag
8/19/12, 10:08 PM
#6

hm. Har ingen aning faktiskt. Men har nog med stressfaktorn att göra. Att ha mycket saker omkring sig stressar många. Mig stressar det tillexempel massor, men trots det så har jag massa grejer.

Inre stress kan ju göra det svårare att sova antar jag.

Många sover ju godare på hotell, och de brukar ju vara väldigt avskalade rum och rena. Några få hemtrevliga saker men inte massa annat. En tanke bara.

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

Annons:
[sakring]
8/19/12, 11:14 PM
#7

Jag sover bäst i min egen säng. Jag blundar när jag sover så jag ser inte det som är omkring mig.Skrattande Desssutom så har jag en svart persienn samt en rullgardin som gör att det blir nästan helt mörkt när jag sover. Även dagtid.

FruJag
8/20/12, 12:20 AM
#8

Sakring: Låter skönt att kunna sova oavsett röra. :) Mörkret påverkar nog en hel del tror jag.

Dock så tror jag att den där stressen på nåt sätt kommer ändå. OM man på nåt sätt störs utav det. Kanske inte av att ha mycket möbler. Men av oreda tror jag de flesta blir stressade (oavsett om de förstår det eller ej).

Men så klart finns det inget som gäller alla. Vore ju knas om alla var skapta i samma form. :)

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

[sakring]
8/20/12, 11:11 AM
#9

Jag bäddar aldrig sängen och jag har massor av saker på möblerna och det finns mängder av saker i bokyllan och på bokhyllan samt på mitt sängbord. Jag bryr mig helt enkelt inte.

Men du har rätt när det gäller mörker för det ska vara mörkt där man sover.

FruJag
8/20/12, 11:16 AM
#10

Vi är ju som sagt alla olika. Tack o lov. :)

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

dragonstar
8/20/12, 3:59 PM
#11

Själv blir jag stressad när det är mycket saker runt mig, men det handlar mycket om vad försaker. Tex kan ajg ha mycket saker runt mig osm är praktiska och som faktiskt används liggnade i snygg förvaring det gör inget. Men när det såt högar med gammla tidnignar eller annat som är onödigt blir jag tokig.

Får lätt panikångest när det är stökigt och rörigt, eller bara mycket saker.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: