Annons:
Etikettfamiljeliv-och-vardag
Läst 3207 ggr
Smålänning
7/15/12, 2:11 AM

Trött på folk som kommer försent!

Jag måste skriva av mig. Jag bli så himla less på att min svärfar ALLTID kommer för sent. När vi ska dit var de försenade 2 tim en gång, fick sitta i trapphuset å vänta…. trodde ni det kom någon ursäkt? Nä. Idag skulle de komma och hälsa på nya bebisen, och kommer 45 min för sent! Jämt kommer de försent, det känns för mig att få en käftsmäll varje gång.,

Man visar resepkt genom att komma i tid!! Så det känns som om han inte kan respektera andra människor. Min fru vågar inte ta upp det. Men snart kommer jag, och då blir det inte på nåt fint sätt. Kommer de inte kl1 då läser jag dörrarna och de får vända och boka en ny tid, tills de lär sig.

Retar mig inte på om nån kommer försent en gång, men om man ALLTID gör det och vet om problemet och fortsätter..då blir jag förbannad!

Jaha..en nattligt inlägg av en smålänning.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Annons:
[sakring]
7/17/12, 9:58 PM
#1

Hade en moster som var "kroniskt" försenad. Det var att säga en tid till henne och en timme tidigare till de andra som skulle komma. Likaså en partikamrat som alltid var 30 minuter försenad. Man sa en halvimme tidigare till denne. Pröva med att komma överens om en timme tidigare än vad ni avser.

Smålänning
7/18/12, 1:54 AM
#2

#1 Jo, denne har nog problem med det. Men då ber man väl iaf om ursäkt?? Man kan ju få hjälp och få verktyg för sina problem.

Men som sagt går det lite i släkten, så brukar säga det till min fru, om vi ska iväg 10 så säger vi halv tio då kommer vi iväg tio över tio hehe.

Komma i tid är lika med respekt, för mig.

Tack sakring för dina ord:)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

[sakring]
7/18/12, 8:27 PM
#3

Men det är precis vad jag avser. Det spelade ingen roll vem som min moster skulle till hon kom för sent i alla fall. Det var sjukligt betingat.

Lööv
7/21/12, 11:02 AM
#4

Ibland undrar jag om inte de som gör så har asbergers eller  något ditåt.  De tycks bara veta om sitt eget universum. Inte ett dugg medveta om att man väntar med kaffe mat osv. Värmer och håller varmt osv.

Har man småbarn ska man ju passa måltider sovtider mm.

Avskyr min dotter och måg som ibland kommer  två timmar sent eller en timma tidigare.

Då är det bra om man SMSar . Då vet man ju. Bar ett knapptryck bort.

Förstår frusterationen. Kram Blossas Matte

dragonstar
7/22/12, 1:50 PM
#5

Känner igen mig, min morbrod kommer alltid 2-3 timmar försent, vi har lärt oss att säga en mycket tidigare tid till honom och till min far säger vi en senare tid då ha nalltid kommer förtidigt, vilket är lika iriterande de.

Men å andra sidan är jag och sambon alltid sena eller strässade då vi ska någonstans ovavsätt om jag gör mig i årdnign timmar innan vi sak någonstans eller inte. Blir så trött på de, vet inte varför vi alltid är försenade.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: