Annons:
Etikettfamiljeliv-och-vardag
Läst 2228 ggr
dragonstar
5/27/12, 1:13 AM

Hur ser era sängvanor ut?

Hur ser ert sovrum ut? hur sover ni?

Sover ni ensamma elelr har ni många andra i samma sovrum?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Tessen
5/27/12, 1:46 AM
#1

Jag har ett sovrum där det bara finns en säng, två sängbord och utmed ena väggen är det garderober. Sen så har jag målat väggarna i en sorts rosa-lila färg, lite halvmörk, som enligt vissa ser ut som mjölk om man har haft blåbär i den som gett en del färg. Sen så har jag två vita, nästan genomskinliga draperier för fönstret ist för gardiner och nästan alltid persiennerna nerdragna. Men ska nog skaffa mörkläggningsgardiner så jag slipper sova med en kudde över huvudet för att få det mörkt. Jag sover ensam, inte ens katten får sova i sängen längre då hon väcker mig alldeles för ofta så att jag sover sämre än vanligt. Sover någon över här behöver jag ha öronproppar, vilket jag iofs sover med ändå och gärna insomningstabletter för att kunna somna för att den andra personen nästan alltid somnar före mig och då känns det som om jag rör på mig kommer jag väcka honom/henne när det eg är tvärt om och jag vaknar om någon rör sig i sängen. Så jag sover bäst ensam i min dubbelsäng ^^

En luftrenare som får bort ev pollen, damm i luften och annat som kan reta mina luftvägar så jag får problem av allergin eller astman och en liten fläkt som får ner temperaturen från 22 - 24 som det brukar vara i mitt sovrum till 18 grader som jag tycker är precis lagom att sova i så hade det varit perfekt!

/T

PiganX
5/28/12, 8:58 PM
#2

Jag sover som bäst när jag sover med någon annan, kompis eller kille. Nu bor jag tillfälligt i en annan stad än min hemstad så det går inte, så nu får min hund duga, och han är då så mysig så!

Är livrädd för mörker, så måste alltid ha på min röda ljusslinga som sitter fast på bokhyllan. Många kuddar, och sover allra bäst på dagarna, är helst uppe på nätterna och lägger mig på morgonen.

dragonstar
5/29/12, 3:59 PM
#3

Själv delar jag säng med min sambo och en katt. Katten sover nästan alltid på mitt bröst eller så busar hon runt i sängen när man ska sova.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Smålänning
5/30/12, 12:11 AM
#4

Sover isamma säng med min fru.. Tur nog. Brukar ta en insomingstablett när jag lagt mig i sängen. Brukar titta på tv, sen direkt till sängen mellan 22-23:00. Har inga konstiga ritualer, vad jag vet; Ja… Jag vet inte riktigt mer..

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Frosstis
6/2/12, 11:38 PM
#5

I mitt sovrum finns det ett skrivbord med dator, säng, byrå med tv, bokhylla och en hamsterbur. Sover ca 22.30/23.00-07.10 en vanlig vardag. På helger sover jag från 00.00+11.00+. Brukar sova max till 11. Idag sov jag kvart i tolv.. Så jag sover med min hamster, och oftast min hund som sover under min säng.

Upp till toppen
Annons: