Annons:
Etikettoff-topick-ot
Läst 1635 ggr
Smålänning
5/19/12, 9:14 AM

God morgon:)

God morgon till oss trötta.

Fast än så länge känner jag mig inte så trött:) Idag är det sol och verkar bli en varm dag… så skönt! Hoppas denna sommar kan komma nån gång!

Varit vaken en stund men snart ska ätas frukost med frun, sedan blir det nog lite pyssel i trädgården. Kanske en utflykt?

Vad ska ni alla göra idag?

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Annons:
Monsva
5/19/12, 2:06 PM
#1

Idag har jag rensat maskrosor. Nu väntar en promenad med hundarna. Sen ska jag lägga mig i hammocken och njuta!

Smålänning
5/19/12, 4:30 PM
#2

#1 Låter skönt:) Nu kom tyvärr regnet, men men….

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Monsva
5/19/12, 5:01 PM
#3

Inte hos mig :) !

Smålänning
5/22/12, 12:04 AM
#4

Idag har d varit fint, 27 grader! Sjukt varmt, men jag gillar värme:)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Monsva
5/22/12, 7:12 PM
#5

Det är härligt att vi äntligen får sol och värme.

TACK för en underbart vacker dag!

Tessen
5/22/12, 7:46 PM
#6

Här är det fortfarande 21 grader i skuggan ute, kvittrande fåglar, allt är grön och blommar och det är första dagen sen förra onsdagen som jag hållit mig vaken under hela dagen och till och med varit ute lite. Jag försöker just nu vända rätt min dygnsrytm så jag har varit vaken i runt 26 och en halv timme och håller mig vaken genom att ge kroppen sockerchocker och lite koffein emellanåt + att jag låg och vilade i flera timmar inatt (helt utan att ens slumra till lite dock) annars hade jag stupat i sängen för länge sen ^^ Men om en timme eller så när temperaturen sjunker lite och pollennivån sjunker så ska jag öppna så jag får in lite frisk svalare luft så det blir riktigt behagligt att sova inatt eftersom detta huset verkar dra in värmen, men släpper inte ut någon och att sova med mellan 22 och 24 grader i sovrummet är omöjligt för mig, 18 grader är lagom sovtemperatur.

Men eftersom min smärta i muskler och leder hjälps lite av värmen så mår jag bra av den ändå, så länge jag inte ska försöka sova där det är varmt för då kan värmen göra allt väldigt jobbigt eftersom jag istället ligger vaken hela natten sen sover bort flera timmar av eftermiddagen dagen efter av ren utmattning sen är dygnet felvänt igen.

Men trots det så är jag en sann sommarmänniska som inte vet något bättre, mer avslappnande och välgörande för själen än en picknick med god mat, riktigt goda vänner, gärna lite reggaemusik på lagom, inte för hög nivå och vackert sommarväder i en mysig park. Då utsöndrar min hjärna i ren lycka så mycket dopamin och oxytocin att det nästan känns som jag är kär i hela världen och hög på livet ^^

/T

Annons:
Upp till toppen
Annons: