Annons:
Etiketttips-och-råd
Läst 2822 ggr
dragonstar
2012-02-24 23:15

Vad har ni tänkt på i inredningen i sovrumet?

Jag försöker att inte ha så mycket elektronik i vårt sovrum. Mysig belysning och svalt. Vi har tjocka mörka gardiner så att vi kan få ordentligt mörkt under natten.

Har ni gjort något i sovrummet för att försöka förbättra er sömn?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
AnneN
2012-02-24 23:30
#1

Minimalt med elektroniska saker (sambon får ha sina gamla amigor där men de får inte vara ikopplade då jag ska sova), mörk inredning, svarta persienner som inte släpper in speciellt mycket ljus, lagom temperatur, tyst, inga speglande ytor (förutom fönstret och ett par glasrutor på bokhyllan).

Kan inte heller sova gott hemma utan min drömfångare över sängen och mina små maskotar (små mjukisdjur) bredvid sängen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Maria
2012-02-25 14:52
#2

Inga apparater såsom TV.

Varma färger och en skön säng med bekväm madrass och kuddar.

Svalt och gärna fönstret öppet en aning. På sommaren rullgardiner men den mörka årstiden utan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

dragonstar
2012-02-26 23:21
#3

Ja detta med att undvika elektronikprylar har jag börjat ta till mig mer och mer. Men det är svårt tt bli av med allt. Speciellt när man bor i lägenhet.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

AnneN
2012-02-27 10:16
#4

#3 Ett tips om du inte kan ha sovrummet helt fritt från elprylar är att då du ska sova dra ur kontakterna till dem.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Smålänning
2012-02-27 21:20
#5

Nu är det fortfarande kaos i sovrummet efter flytten. men vill verkligen göra det till en liten oas;) Tycker om asiatiskt och gammal inredning… men vi får se.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Allamej
2012-02-28 03:23
#6

Jag har en väckarklocka och en myslampa. Mörka gardiner, svalt, jag vädrar till dess att jag ska sova. Mjuka sköna täcken och kuddar. Jag måste ha min kramkudde annars kan jag inte röra mig dagen efter.

Inga andra aktiviteter i sovrummet förutom sömn.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
dragonstar
2012-02-28 21:35
#7

Själv är vårt sovrum nu lite rörigt. Men allmänt är det litet svalt och vitt. Med mörka möbler. Sen har jag kraftiga gardiner som jag kan dra för.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: