Annons:
Etikettmin-berättelse
Läst 5274 ggr
Allamej
2/19/12, 5:55 AM

Min lilla berättelse...

Ursprunget går att läsa på viktminskning.ifokus. Inlägget heter "inläggning på torsdag"

Så när man läst det så kan man snabbt komma till det jag skriver nu.

Snart 2 år har jag haft bensår så gott som jämt.. Jag hinner just såpass  läka innan jag får en ny smäll. Dessa gör att jag inte för mitt liv kan sova mer än absolut max 4 timmar i sträck.

Vi kan ta nuvarande sår som får mig att skaka av smärta just nu, det går runt 2/3 av vänster vad. Smärtan är brännskada grad 3, Antagligen för att det är så mycket hud jag har kvar på såret.

Iom. att jag haft detta så pass länge och det enda som kan göras eftersom jag är en paradox inom medicin är att ge det tid. Om ödemen minskar så borde bensåren göra det men ödemen har satt upp en välkommen hem skylt verkar det som.

En paradox inom medicin innebär att jag antingen reagerar totalt tvärtom vad medicinen är till för, den har ingen effekt alls eller så får jag dom mest allvarliga biverkningarna som man kan få.

Efter över 2 år av för lite sömn så finns det ibland dagar då den där biverkan "plötslig död" skulle kicka in. Då skulle jag åtminstone få sova..

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
pellepojken
2/20/12, 12:28 AM
#1

Hej !  Du verkar inte ha det alldeles för lätt. Har du så hemskt ont så undrar jag om du prövat något rent opiat som Morfin ?

Allamej
2/20/12, 12:36 AM
#2

Om jag tar några som helst morfin/opiatliknande preparat så dör jag. Jag slutar andas och får kramper + kallsvettningar.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

pellepojken
2/20/12, 12:53 AM
#3

Får jag fråga vilka preparat som du ev får lindring av.

Allamej
2/20/12, 1:12 AM
#4

alvedon och diklofenak….

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

dragonstar
2/20/12, 2:56 PM
#5

Och jag som tyckte att mina reaktioner var allvarliga, Har reagerat kraftigt på olika mediciner med extrema kramper (likande strouk). Avsvimning och vad jag förstått ned stängning av kroppen.

Samt de lite lindrigare varianterna, synrubbningar, illamående, migrän. mm

Men inte att jag har sådana problem som du, låter väldigt kämpigt. Vet vilken kämpe jag är som genomlider allt och måste då bocka och buga till dig som orkar med detta.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Lööv
3/24/12, 10:45 AM
#6

Oj det låter jobbigt.  Har du provat Molkosan. Det är en  ostlöpe som många äter för magen.

En falska kostar omkring 60 kr.  Blanda hälften molkosan hälften vatten på ett fat skål. Ta bommulle eller toa papper och badda i sårkanten. Håll det cirka någon minut i sår kanten kan svida lite.

Morgon och kväll i 3 dagar.

Det börjar sårläkningen och dödar både staffilickoker och streptockoker.

Jag har räddat flera hundar med  et och en häst och flera  människor med bensår som läkt inom 3 veckor.

Min kompis hund hadde  sår ända in till svans benet och panselin hjälpte inte . På några dagar läkte det med Molkosan.

Det är som dofilus  tillför goda bakterier.

Krya på dig.  Blossas matte

Annons:
Allamej
3/24/12, 11:06 AM
#7

Åhh.. molkosan… inga goda erfarenheter av det sen tidigare så jag avstår även om jag vet att det är en bra sak. Det var ungefär lika smärtsamt som att ta calibad…

Jag her en otroligt hög smärtgräns och nu när såret har övervunnit den så vet jag att om jag utsätter mig för något som är värre än det jag gör, typ alsolsprit eller väteperoxid (saker som har föreslagits) så kommer jag att svimma.

Nej dagliga rutinen nu är rengöring med alsollösning 2 ggr/dag och insmorning med kortisonsalva med penicillin lika ofta. Äter även penicillin oralt och såret minskar men det gör något otroligt ont… antagligen är det så det känns när sårkanterna dras ihop.

Det vätskar inte lika mycket så ombytena har tack och lov gått ner, men sömnen är densamma.

Nu kan jag bara gå och lägga mig ca 20 minuter efter omläggningen, då är det bedövat och jag kan somna. sen vaknar jag och får hålla igång till dess att det är omläggning med insmörjning igen.

Resten av tiden går ut på att inte skrika…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Lööv
3/24/12, 6:29 PM
#8

Vad skönt att det håller på att läka.  Förstår att det är jobbigt med alla smärta.  Hoppas på en bra lösning.

Sköt om dig och sov då det går. Blossas Matte.

pellepojken
3/27/12, 9:40 PM
#9

# 7  Usch vad svårt du har det. Har du prövat eller disskuterat att få behandling i  Tryckkammare ?

Allamej
3/27/12, 10:27 PM
#10

Inte ännu men min nya läkare har remitterat mig till hudmottagningen så vi får ju se vad dom säger

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

pellepojken
3/29/12, 1:34 PM
#11

Va bra ! Jag har själv sett ortroliga resultat av effekterna från tryckkammarbehandling. Lycka till.    Glad

Upp till toppen
Annons: