Annons:
Etikettoff-topick-ot
Läst 6105 ggr
dragonstar
2/11/12, 8:48 PM

Klotterplanket

Ett klotterplank kan innehålla allt möjligt, som hälsningar, dikter, diskussioner, ja precis vad som helst.

Alla från skriva här inne så välkommen och skriv!

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
dragonstar
2/11/12, 8:49 PM
#1

Sitter och kollar på andra programmet av melodifestivalen, måste säga att jag hellre ser ett avsnitt av Sherlockholms som kommer efter.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

dragonstar
2/11/12, 11:03 PM
#2

God natt!

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Smålänning
2/12/12, 12:55 AM
#3

God natt!? Natten är ung…hmmm jaja man får väl låtsas vara ung iaf:p

Frun somnade på soffan iaf…

Är inte heller mkt för melodifestivalen, det var bättre förr…hehe

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Smålänning
2/12/12, 2:33 AM
#4

Klott klott! Börjar bli övertrött… borde väl sova hmm

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
2/12/12, 12:31 PM
#5

God morgon. Vart många timmars sömn och nu blir det frukost.

Solen strålar och fåglarna kvittrar underbart!

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

dragonstar
2/12/12, 11:09 PM
#6

Ennu en dag börjar vara till enda. Ska se ett avsnitt av Grey's Anatomy och sen blir det nog att sova.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
dragonstar
2/13/12, 2:06 PM
#7

God morgon… nää eftermiddag är det nu. Sov ovanligt länge i natt ca 14 timmar tror jag.

Nu sitter jag och letar Videos som ni kanske kommer uppskatta.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Smålänning
2/14/12, 2:14 AM
#8

Igår däckade jag vid tio.. idag är jag vaken och klockan är kvart över två… usch.. Kanske gekås imorgon…

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Smålänning
2/14/12, 2:56 AM
#9

Det snöar ute…. jag Måste sova nu.. Gonatt alla fina människor och tack för ni finns.

ps: snart är det midsommar! hehe

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
2/14/12, 1:35 PM
#10

Nu börjar sidan ta form, sista ändrignarna görs nu och jag föröker själv rättstava allt jag skriver.

Snart kommer sidna att Lanceras för allmänheten. ÄNTLIGEN =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Smålänning
2/15/12, 12:36 PM
#11

#10 Känns ju nästan som den redan är öppen för allmänheten:) Men ska bli spännande.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
2/15/12, 12:37 PM
#12

Ja nu är det Öppet för andra sajtvärdar så dom kan lägga komentarer på sidan. Men snart blir den ofentlig =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Smålänning
2/15/12, 12:52 PM
#13

Jaha, det fattade inte jag…jaja roligt iaf;)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Annons:
Smålänning
2/15/12, 1:02 PM
#14

Var var det vi pratade om olika bulkmedel?? Hittar inte tråden, redan många trådar hehe:)

Men jag fick utskrivet något som heter QUESTRAN 4G.

Det fungerar ibland sa läkaren, fifty fifty:S

Hmm testat det i två dagar så jag kan inte utala mig, förutom att det smakar som potatismjöl i vatten…fast nog värre:(

Ska testa det i två veckor. En påse om dagen. (blandas med vätska)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
2/15/12, 11:11 PM
#15

Hmm vet inte vilken tråd det kan varit i.

Jag äter Lunelax det är receptfritt.

Det jag ter är som ett gelépulver med Söt Citrussmak som man blandar i lite kallt vatten och dricker. Ibland är det gott och ibland ekligt. beror lite på vilken tid på dygnet och om du får extra mycket smakmedel med eller inte.

Jag åt mitt regelbundet förut. Nu behöver jag inte det varje dag. Men när jag hade som störts problem hjälpte det efter ca 5-20 min Och sen höll det en halv en dag.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Smålänning
2/16/12, 12:00 AM
#16

Oj verkade så snabbt?! Ja vi får ju se vad som hjälper bäst, pga jag ska ha dessa problem hela livet.. Eller min läkare sa att de oftast bara är en period i livet… Får väl hoppas att ibsen går över.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
2/16/12, 12:42 AM
#17

Ja jag för mig kommer det perjodvis. Får hoppas att du slipper ha det konstant.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Smålänning
2/17/12, 9:29 PM
#18

Min mormor kommer dö snart, vi har idag sagt hejdå. Känns ju sorgligt men hon är 89 så det känns ju bra oxå, skrev en tråd på ÖN omdet oxå… Sänd en tanke till henne så hon får somna in i frid.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
2/17/12, 9:41 PM
#19

Ush dödsfall är inte alls kul, På min sida har jag sluppit det då jag inte har så mågna släcktingar nära men via sambon har vi förlorat 2 personer på ett år. Det har varit väldigt tufft för hela familjen.

Önskar henne frid.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Smålänning
2/18/12, 11:55 PM
#20

Tack dragonstar:)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Annons:
dragonstar
2/19/12, 12:33 AM
#21

Sitter och kladdar med färg, Mixt media art.  Sambons kompis sitter här och dom pratar spel. Någon mre som är uppe och Ugglar?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

dragonstar
2/20/12, 3:05 PM
#22

Sitter hemma och funderar vad dagen ska inehålla, planerar att gå över till min mama och pyssla idag. blir nog Scrapbooking igen. Kyss

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Smålänning
2/20/12, 3:56 PM
#23

Inatt gick min Mormor bort. Känns ok, fick ju chansen att säga hej då.. Hon har det bättre där hon är nu.

Tack för alla tankar:)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
2/20/12, 3:58 PM
#24

Må hon vila i frid.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Smålänning
2/25/12, 9:48 PM
#25

Ikväll började jag lipa efter mormor…pratade med mamma om vilka saker det ska vara kvar av bohaget, eftert samtalet bröt jag ihop. Efter drucik vin så åkte det in lite piller..mådde så d¨åligt… Nu är det bättre.

Föresten, gjorde gastroskopi här om dagen, när jag kom dit så frågade de  om jag hade ätit något. En liiiten semlabullebit sa jag innan jag kom på att jag inte skulle äta innan…. "jaha då kan du åka hem, då kan vi inte göra undersökningen" (typ) Jag som har problem med ilska och pskykiska besvär blev arg och hotade med patientnämnden…inte bra. Fick en läkare som skrek rakt upp i ansiktiet åt mig,… Jag sa att jag "rör mig inte ur fläcken" till jag fått göra undersökningen…så jag sattes i väntrummet… Tog hen hel del stesolid..för mkt.. var 4-5 tim innan de åter kunde kolla mig pga den lilla semlabiten..herregud.

Tog insomningstablett så jag skulle sova den tiden jag fick vänta.. väcktes och fick göra undersäökninge..kommer inte ihåg något nästan.. Åkte handla på citygross.. kommer knappt ihåg något… körde 5mil med bilen kom hem, utan att vara närvarande…igentligen. Kommer inte ihåg mkt av den dagen alls…. Mår sååå dåligt av det hela, allt pga fick panikångest över att de inte skulle hjälpa mig pga denna förbannade semlebullebit!!!

Min fru var INTE glad!! Tacksam för de änglar som ledde mig hem:)

Snälla skriva inga dumma ord om detta…:(

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
2/26/12, 11:10 PM
#26

#25 Först förstår jag verklinge att din fru blev upprörd inte undra på låter jätteläskrigt att sätta sig i bilen efter den dagen.

Men den låter det som en väldigt jobbig dag. Jag hoppas värklinge att du får bra resultat av undersökningen så att du slipper göra om den.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

dragonstar
2/29/12, 1:33 AM
#27

God natt alla härdliga Ifokusmedlämmar. Nu ska jag krypa till kojs.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Smålänning
3/5/12, 9:12 PM
#28

Nu är det okända…:)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
3/5/12, 10:02 PM
#29

Sitter och kollar hundanonser, har huvudvärk och väntar på att sambon sak komma hem från jobbet.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Smålänning
3/6/12, 8:27 PM
#30

Itrötthet reklam blev borttaget på barn Ifokus:( Jättetråkigt tycker jag, men jag gjorde ju fel som inte frågade sajtvärden… Regler är regler

Som föräldrer tycker jag det vore jättebra att veta att det finns fler i samma sits. Men alla verka inte tycka det är viktigt:(

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Smålänning
3/7/12, 2:05 AM
#31

Sågade i mitt långfinger i lördags, så jag har lite svårt att skriva så nu vet ni varför. Akuten i 5 tim för ett stygn och tejpande, rögnten.

Imorgon (torsdg) ska jag ta b ort bandaget:)

Och ska träffa för förstagången den person som ska utred om jag har adhd… nervös.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Smålänning
3/7/12, 2:49 AM
#32

Jaha ännu en natt att pyssla och städa… Tittade på en länk: på kostdoktorn.se där var det en som var mästare i att minnas och det kan tydligen alla lära sig….bla bla det var bra program:) kuligt;)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
3/7/12, 8:35 AM
#33

God morgon!!! Ja faktiskt jag är uppe redan! vakande när sambon klev upp och låg och tänkte på hundar och kunde inte somna om så upp och sätta sig vid datron. =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Smålänning
3/9/12, 3:56 PM
#34

Glad fredag:) Hoppas ni får en mysig kväll:)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Annons:
dragonstar
3/12/12, 11:49 AM
#35

Alla är välkomma att skriva här =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Smålänning
3/16/12, 11:35 PM
#36

Igår var jag på Momors begravning… Det var fint.. vet inte mer vad jag ska skriv om det… Men vet att hon 'r med oss:)

Kram mormor…

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Lööv
3/20/12, 9:16 AM
#37

Hej Smålänning.  Självklart tar en annhörigs död på oss.  Jag har mist 3 närstånde på 5 år och det tar.  Först min pappa som vi hade jobigt med för han ville inte vara på ett demens boende. Så han rymde blev liggande i snön 8 timmar 12- grader innan polisen hittade honom medvetslös.

att se pappa i det tillståndet som varit aktiv inom jakt fisk jordbruk och familjefar var jobbigt. Först kändes det bra då han dog  06. Men sedan gick jag in i väggen då sorgen kom efter ett halvår.

Då var  det dags för min älskade moster. satt på dödsbädden jag var den siste  hon pratade med innan hon somnade. Hon hade ju alltid funnits där så det blev väldigt jobbigt.  Morbro sade att han sörjt färdigt men han ringde varje dag i ett år och sedan så blev han sjuk och dog 09.

Jag var den enda anhörige så det gick bra ett tag men sedan efter ett år ungefär gick jag totalt in i väggen med hjärtklappning ångest och högt blodtryck.

Så sorg slår till långt efter. Det gör en trött och deppig.  Vi vet att det drabbar alla andra men då den knackar på då blir livet jobbigt. Även att de är  90 år.

Vi får sörja vi får gråta vi får sakna vi får må dåligt. Vi klarar att leva med det. Det planar ut efter några år.

Lycka till. Min depp släpper lite nu då jag ska minska och sluta med hjärt medicinen.      Motion hjälper ochså fråga Blossa och varma kramar. Blossas Matte

Smålänning
3/20/12, 2:47 PM
#38

Ja, mina farföräldrar har gått bort med ganska små mellanrum, men ganska naturligt pga dess ålder…men men det gör ju ont ändå. Mormor kommer jag sakna rejält. Min sambos farmor gick bort bara någr månder sen.. men det är ju en del av livet.

Vad bra ändå att du har blivit piggare av att minska medecin. Det är ju ändå en positiv sak som du ska lyfta upp. Motioner är oxå bra, borde jag ggöra mycket oftare, men har inte orken.

Idag är jag jättetrött! Har pluggat…. de två sistaa tråkiga kurser jag har kvar på utbildningen.Har jätte svårt med tråkiga saker..hehe vem har inte det ifs;)

Önskar man kunde få energi genom stoppa fingrarna i uttaget…ja jag ska ju bli elektriker ju:)

Nu ska det käkas middag..

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Smålänning
3/26/12, 9:55 AM
#39

Är så vansinigt trött idag! Vaknade av att sonen skrek, jag kunde inte röra mig ur sängen… frun gick in till honom, men han skrek som en galning! Jag har så svårt för just skrikande…ååå vad jobbig morgon…ovh såå trött.. Vad är det för fel på världen? nja, på mig.. Solen skiner så det är ju väldigt bra iaf.. borde plugga dock. men först vakna.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Lööv
3/28/12, 12:24 PM
#40

Trött. Ja jag  brände lite xtra på min redan trötta kropp i söndags.  Mat till mig över dagen. Man kan ju inte köpa mat till mig på grund av mina  allergier i en vanlig resturang.  Mat till gubben och dottern. Mat och skuggga till vovvarna i bilen. Ideliga promenader. och sedan att försöka hålla  fokus på vänner och bekanta.  Orkar ibland inte vara social.

Ochså denna  jobbiga sommartid. Det blir för mig fel åt bäda håll. Jag lägger mig inte i tid för kl är  ju bara 21 typ. Och har svårt att komma ur sängen på morgonen frö kl är ju bara typ 7.

Blossa hämtar min sko och pratar  med den i minnen Lululelu. Jag vet att du är vaken matte. Trött och helt uppåt väggarna. Jag ska gå ut med dig. För det är ju farligt att kissa på trädgården och ännu värre att bajsa. Nej skogen Matteoch ett bad om dagen.

Får ta 15 minuter om dagen så i morgon kanske jag är mig själv. Gubben säger att han fäljer kl.  Ja han somnar oftast mitt i en mening. Snark. Tack för kommunickationen. Lika pigg på morgonen tackar han Gud för en ny dag.

Nälla kan jag få en ny kropp som är pigg. Som orkar och en mage som inte värker och blir  nödig på onödig plats.

Blossas Matte

Smålänning
4/22/12, 12:36 AM
#41

Har mest varit en seeeg dag, lite bråk och tjafs…ibland underbar unge och sedan tjurig till tusen…suck. Men haft sina guldglinmtar eller vad man säger. Ville vara uppe och städa inatt…fått lite gjort.

Hatar när det är stökigt, men det blir det hela tiden, min fru är gravid och foglossning…kan knappt böja sig ner… jag är som jag är störd och jobbar nu varje vardag (ifs väldigt roligt!!) Men trött när jag kommit hem för jag ger 100% på jobbet för jag vill att de ska anställa mig efter praktiken.

Skit, vad mkt man har i huvudet! Massa ideer, rädsla för saker ska hända, gud vet vad… Vill bara bli frisk! Orkar inte hålla på, vill inte vänta tills efter sommaren för att de ska göra adhd utredningen…. vill att de ska göra den nu!

Vill veta, efter alla dessa år med ovishet om vad jag har..

Jaha…där fick jag skriva av mig.

Saknar ofta den tiden jag var barn…..man kunde bara vara, leka, finnas, älskad….

Allt har sin tid

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Annons:
Smålänning
4/22/12, 8:28 AM
#42

Imorse el ja d är det väl fortfarande bakade jag scones:) Inte dåligt va?

Tråkigt att vädret är så tråkigt:( vill ut i trädgården..önkar jag hade kraft att plantera och greja i trädgården…dock inga pengar till det heller. Men men det ska väl hända något roligt idag iaf.

JO jag drömde att jag fick elektrikerjobbet! Kändes så skönt tills jag kom på att det var en dröm:( Jaja hoppas det är en sanndröm iaf.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Smålänning
4/28/12, 10:35 AM
#43

Kom igen nu!! Skriv lite;)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Tessen
5/2/12, 10:34 AM
#44

Usch fy ve och fasa säger jag bara! Jag ska göra något idag som förmodligen är min största fobi! Jag ska till tandläkaren och laga en tand, en lagning som gått sönder, dvs inte jag som har hål i tanden utan deras jobb som var dåligt. Men ändå ska jag betala 1500 - 1700kr för det (Lustgasbehandling kostar 780kr och jag behöver den för att ens kunna öppna munnen)

Har legat sömnlös fram till kl 6 imorse sen kollapsade kroppen av trötthet pga att immunförsvaret går på högvarv av allt björkpollen, sov tills 9,50 och nu ska jag cykla dit för har tid 10,50.

Är löjligt stressad och på bristningsgränsen till att lägga mig och gråta ist. Så… Önska mig lycka till!

/T

Smålänning
5/3/12, 8:02 PM
#45

Lycka till! Måste vara hemskt att ha sådan forbi:( att måste ha lustgas och betala extra för det oxå:( hoppas det går någorlunda bra iaf..

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Tessen
5/3/12, 11:52 PM
#46

Jag kände sprutan rots min maxdos lustgas och bedövningssalva så jag spände hela kroppen och hyperventilerade. Sen så började dom borra för tidigt så det ilade till i halva underkäken och gjorde ont så jag skrek. Så det gjorde inte min fobi bättre direkt ):

Imorgon ska jag till läkaren pga att min pollenallergi blivit mycket värre för igår när det var underbart väder och jag cyklade still stallet och hem så svullnade luftvägarna igen helt, som mina astmaattacker fast värre. Får jag inte upp astmamedicinen och kortisonnässprayen ur väskan inom 10 - 20 sekunder så börjar jag få syrebrist, det flimmrar för ögonen och jag får panik. Har en ny sorts allergitablett som heter Aerius som knappt har några biverkningar alls och det är jätteskönt, men när jag är så här dålig av allt pollen så tar jag hellre biverkningarna och kan cykla ut till stallet och rida en sväng. Idag har jag fått sitta inne hela dagen, har inte ens kunnat öppna ett fönster eller balkongdörren så katten kunnat gå ut och lägga sig i solen. Så imorgon ska dom lystna på mina lungor och kolla syresättningen i blodet.Saken är ju bara den att det är skillnad att sitta lugnt i ett rum med bra ventilation och inte anstränga sig det minsta (har ansträngningsastma) och att cykla 5 km ut till stallet. Men jag kommer förmodligen få en äldre väldigt effektiv medicin som heter Tavegyl, det negativa med den är att man kan få mycket biverkningar som extrem trötthet. Men jag är ju ändå alltid trött dels pga insomnia, mardrömmar och ångest, men även att min immunförsvar går på högvarv pga allt pollen.

Funderar på att fråga min astma/allergiläkare om jag kan få göra hyposensibilisering till hösten. Visst det tar 3 - 4 år och man måste ta sprutor med det man är allergisk mot först varje vecka sen efter några månader var 3e till 4e vecka. Vet heller inte om man kan få göra det mot både björk och gräs eftersom dom båda påverkar mig väldigt mycket och förvärrar min astma något enormt. J g blir lite halvdålig av hassel och gråbo men det kan jag leva med. Men att inte kunna ta mig ut till stallet och rida, gå ut på picknick med vänner, grilla eller ta en skön promenad i solen på våren eller halva sommaren, det vill jag inte tvingas leva med!

Jag är trött på allt det här. Jag missar ju hela den härliga delen av året! Jag är så avundsjuk på alla som kan gå ut utan att ögonen kliar, är torra och rinner i ögonvrårna, näsan är torr och kliar och har konstant rinnsnuva, halsen är torr och kliar och anstränger jag mig bara lite för mycket svullnar luftvägarna igen. Sen så är man så otroligt trött efter att bara ha varit ute och utsatt sig för pollen i 10 - 15 minuter :(

Som om man inte hade nog med problem utan detta. Nu får jag inte njuta av våren eller försommaren heller. Och jag som är en vår och sommar-människa som trivs bäst i 17 - 22 grader och sol, gröna träd och blommor överallt.

/T

Smålänning
5/13/12, 6:01 PM
#47

Hoppas verkligen du får rätt hjälp med all allegi! Jag är oxå vår och sommar mänska:)

Finns det inte sprutor man kan ta varanna vecka och tillslut bli av med allergin,,eller var det du hade testat?

Menar du att du ska få hypnos? Det har jag funderat starkt på i flera samanhang, men svårt. Man få betala själv eller åka till sthlm och vänta i 5 år på en tid. Men har funderat att gå privat och se om det kanske hjälper.

Hoppas att du får njuta något av sommaren tillslut… Du ska ju inte behöva gå med gasmask ju ;)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Tessen
5/13/12, 6:18 PM
#48

Allergin är lite bättre efter kortisonkuren jag fick av läkaren. Tyvärr fick jag smärta i hela överkroppen vid taktil beröring dagarna efter kortisonet och efter år med smärta fick jag diagnosen Fibromyalgi i torsdags. Men men, det är ju bara en diagnos, jag är sammamänniska som mår likadant som innan. Jag får göra som alltid; jag gör det jag orkar sen vilar tills jag orkar greja lite till.

Idag har jag kunnat vädra ur hela lägenheten medan jag dammsugit och våttorkat golven. Jag är riktigt stolt över mig själv och jag har inte fått en enda astmaattack av att det blåst in pollen! Iofs har det försvunnit mycket pollen ur lägenheten också eftersom jag har en superbra (men asdyr) dammsugare med både hepafilter och kolfilter i. Dammtorkat överallt och våttorkningen hjälper en hel del. Ska byta sängkläder snart och dammsuga sängen (har ett speciellt munstycke som tar bort kvalster och små katthår som sätter sig överallt) sen ska jag cykla iväg och handla i kvällsljuset och laga lite mat så jag har både ikväll och så det blir över, köttfärsgryta med massa grönsaker och nudlar i (allt i ett^^) sen så göra en stor skål tzatzii, om jag inte är lat och köper färdig och bara tillsätter lite extra vitlök och sen gör en stor sallad. Då har jag middag över till mig och min bästa vän som kommer hit imorgon vid kl 10 också. Han stannar bara 2 dygn så det är skönt att slippa stå och laga mat när han är här utan bara kunna värma det och äta, sen umgås så mkt som möjligt! Storrstädningen är eftersom han också är astmatiker och pollenallergiker men även pälsdjursallergiker och min katt är ju ett hårande monster som jag inte förstår hur hon kan ha päls kvar så mycket som hon fäller. Men efter en storstädning och ren säng så brukar han inte få någon allergisk reaktion på bara två dygn (: Fast jag ska laga hans (och lite min) favoritmat på tisdag. Lax i ugnen i en chili-creme fraiche och cousccoussallad och någon kall yoghurtsås till. Jag älskar att laga mat åt honom och skämma bort honom! Han fyller år om 3 veckor också så han ska få en tårta med :D

Jo sprutorna man tar först en gång i veckan, sen efter ett tag var 3e till 4e vecka är hyposensibilisering.

Hyposensibilisering och Hypnos är alltsåtvå vitt skilda saker :)

Ja jag hoppas jag får njuta lite av sommaren utan igensvullna, irriterade luftvägare, rinnande näsa, kliande, rinnande ögon och huvudvärk. Det brukar vara okej om jag är ute vid kusten, så det blir nog en tripp till mormor som bor på västkusten vid halmstad. Även en eller två resor upptill Sthlm där bästa vännen bor, man kan ju åka ut till skärgårrden när det är pålandsvind och ha picknick, då är det nästan inget pollen alls. (:

/T

Annons:
Smålänning
5/31/12, 4:50 PM
#49

Är så trött idag, är superförkyld! Brukar inte vara sjuk…(förutom allt det jag har vrdagligt) Men får se om jag orkar till praktiken imorgon.. typ sista dagen.

Önskar jag kunde få lärlingsplats nånstans nån gång…

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
6/4/12, 3:09 PM
#50

Ush inte kul med förkylning, var för några veckor sen sjuk i infuensa. Inte alls kul!NU är jag bra och sitter hemma och är bitter över de dåliga vädret.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Smålänning
6/5/12, 6:07 PM
#51

mmm influensa är ju värre:( Usch inte roligt att vara sjuk på sommaren…om man nu kan kalla det sommar:S Fått lite sommarjobb på elfirman en månad..sen får vi se var d leder.

Hoppas det går bra med vagnen, det ska bli spännande. Tänkte lägga upp lite bilder på det växthusboendet vi var på, jättespännande och roligt! Man blev lite peppad på att göra livet lite annolunda.

Det går ju lite segt här inne… men tror att det är viktigt att sidan finns. Det är ju den "trötta sidan" he he he hrmmm..

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
6/6/12, 1:37 PM
#52

Kul med bilder släng upp du. Tycker det är härligt at se att vi med olika trötthestproblem ochså kan ha ett normalt liv. =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Denna kommentar har tagits bort.
dragonstar
6/14/12, 2:01 PM
#54

Ush vad jobbigt. Ja bara att se till att barnen fortsätter att ha det bra så att dom inte har något att klagar på.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Smålänning
6/14/12, 8:46 PM
#55

Idag är jag lugnare, fortfarande arg och besviken. Insett att de angklagelserna inte är av så stor grad alls så kommer detta vara ur världen efter mötet. Vet inte vem som vill vår familj illa, men det kommer jag ta reda på. Tog bort kommentaren, kändes så jobbig, ville mest få ur mig det. Barnen mår bra så det finns inget att klaga på. Kommer vara nere ett tag pga detta…  Man vågar inte skriva nåt på internet heller..det vär där denne hade läst min frus blogg och dragit slutsatser.. suck

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Annons:
Lööv
6/21/12, 11:34 PM
#56

känner igen mig mycket. Om man är sjuk så behövar man vara frisk för att slåss mot alla. Läkare kuratorer Socialen mm. Vad trött man blir.

Jag hoppas att du funnit en bra lösning.  Jag har upptäckt att fokus inte alltid är så bra. Jag har ju haft vovvar i 45 år av olika slag och nu senast oreggade golden. Skrev lite om mina vovvar i en sajt om vilket som var bäst oreggade eller reggade vovvar. Plötsligt började en människa  gå in på mina svar i en anna sajt och skrev att jag   var så oseriös att de inte borde lyssna på mig för jag var inte kapabel att ta hand om hundar.  Jag blev väldigt ledsen. Det lilla jag berättat i en sjt kan ju inte avgöra vad jag är för en människa.

Tyvärr läser  social och arbetsgivare arbetsförmedling tydligen i  sådanna forum.

Och mage och tarm ska vi inte tala om. Jag skrev på gluten allergier att man kan drabbas av trötthet och depp så att man hamnar så långt ner att man kan få självmords tanakar. Då blev jag avständ för de menade att ungdommar som läser mina inlägg kunde få för sig att ta sitt liv av det jag skrev.

Det var väl åt tjotahejti om något. Så ibland  funderar jag på att sluta med fokus över huvudtaget.

Men jag vill önka er här inne allt gott.    Lycka till Blossas Matte

Smålänning
6/22/12, 5:34 AM
#57

Lööv du ska inte ta åt dig av allt det där. Så otroligt dumt att du skulle vara orsaken till att en människa tar sitt liv! Så är det INTE, jag vet. Man kan inte längre inte skriva allt verkar det som.   Det uppskattas inte tt man är ärlig längre. Folk blir avundsjuka och anmäler hit och dit.

Ingen är ju perfekt.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
6/23/12, 3:22 PM
#58

#56 LööV låter som att du har lite otur och precis som jag skriver saker som ofta missupfattas. JAg har det problemet. När jag skriver saker så tålkar andra det annorlunda och det kan ibland leda till rätt otrevliga diskusioner.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Lööv
6/25/12, 11:39 AM
#59

Om man har självmordstankar så brukar ju det föregås av olika symtom. Och jag tror inte att man går in på mage och tarm fokus och ser ett inlägg. Jag har drabbats av Gluten nu kan jag ta livet av mig.

Eftersom jag själv drabbas av dett då jag tycker ingen förstår mig så vill jag varana för att man bör söka hjälp om man hamnar så låkt.

Jag har själv sökt både läkare och kurator och fått endel hjälp.

Men man får tydligen inte tycka och tänka. Folk är så elaka i dag. De ska bara klättra på andra och framstå som bättre.  Känner att jag till och med värderas efter om jag har renras eller blandras hund. Jag har haft både och men jag kan inte ha mer otur  än med de renrasiga.  Whelsspringel spanieln fick avelsförbud på grund av att syskonen hadde epelepsi.

Den renrasiga golden killen jag köpte var så halt att jag fick konstaterat av en vetrinär att han hadde grof höft fel.  Jag röntkade inte honom för att jag inte hadde råd med det. Då hadde det kanske blivit avlivning.  Jag kontaktade uppfödaren som ansåg sig ha 25 års prickfri uppfödning och frågade om hon ville återköpa valpen.  Då påstod hon att jag hadde misshandlat en 6 månaders golden valp.  Jag har aldrig slagit varken barn eller djur.

Jag omplacerade honom enligt vetrinärens inrådan som sällskapshund.Har de bra fhysik i övrigt kompenserar musklaturen höft felet och de kan klara promenader ganska bra.

Omplacera får man ju inte göra för då är man oseriös.  Men snälla söta människor jag fick 12 valpar en gång. Om jag inte skulle hitta bra hem åt dem och tro på att fler än jag kan ta  hand om djur då är det ju synd om mig.               jag anser att man väljer själv om man vill ha renras eller blandras eller om man vill ha barn eller inte.

Jag skulle vilja ha barn barn men jag tjatar inte på min dotter. För just nu vill de inte ha barn.

Jag hoppas att du fått den hjälp du behöver med  eckonomin Smålänning.        Bry dig inte om elaka tungor. Du har ju fullt upp med dina barn och alltomkring dem.    Man kan ju inte göra mer än sitt bästa.

Drongostar. Missförstpår de  dig ochså. Vad skriver alla dessa elakingar som har sin åsikt klar egentligen.

Har haft en skön midsommar hos min 80 åriga mor i Bargslagen. Om det bara kunde sluta regna.  Men det får bli bokmys med te i soffhörnet. Och en blöt vovve promenad.

Sköt om er  Blossas Matte

dragonstar
6/25/12, 10:52 PM
#60

Jag har klarat mig från de mästa men det häänder ibland att jag känner att det jag vill få fram itne blir sagt och att jag måste be om ursäkt och förkara om dör att fålk ska förstå.

HUr skriver du din text? Den är lite rörig ibland kopierar du in den från Word?

Detta med omplasering är en svårt och mycket debbaterad fråga.

Hoppas din sommar fortsätter vara trevlig. Här har vädret varit väldigt svängigt och det har resulterat i kraftig huvudvär för min del.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Lööv
6/29/12, 3:13 PM
#61

Ska försöka att stava rätt och skriva mindre då jag skriver.

Allting som man skriver tycks vara heta potatisar.

Ska inte  stänga av mig riktigt ännu.

Kanske någon gång någon vill veta  något som jag har erfarenhet av.

Blev sur nyss då jag kämpat med att tvätta täcken och kuddar cirka 5 maskiner som det regnar på. Gubben blir putt om täcket är fruktigt till natten.

Jag köpte ett par lådor Harlequin romantik som jag  sålde till Loppis pris. de böcker som jag inte läser. En snugg kille i 30 års åldern i skjorta och slipps köpte dem för att få bättre äktenskap. Jag lovade han att det hjälper.

Det är värt varje kr sade han.  ja för mig är väl sommar lite dags resor och sol och romantik om det inte regnar hela tiden.

Sköt om er till fredag kvällen. En god film kanske lite vitt och en go kram i soffan fniss. Blossas Matte

Smålänning
8/18/12, 10:58 PM
#62

Trött trött trött… inte så konstigt vid denna tid. Önskar så att jag hade mer energi att ge sidan just nu… Hoppas det ska vända snart.

Hatar dessa flugor som kryper på mig hela tiden:(

over and out

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Annons:
dragonstar
8/20/12, 4:09 PM
#63

Sitter hemma och är seg i kroppen. Övningskörde i går för första gången på fler år på en riktig väg och inte bar parkeringar, och så hjälper jag min mamma att ränsa ut garderåberna viklet sliter på både kropp och psyke.

Ser så fram emot hälgen då jag ska iväg på en Sejdkurs med Kluve och Jörgen I Eriksson som lärare =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

FruJag
8/20/12, 9:47 PM
#64

Spännande att köra på riktigt! :)

Vad är det för kurs?

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

dragonstar
8/20/12, 10:23 PM
#65

Det är en kurs i runmagi, och annat Shamanskt. = )

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

FruJag
8/20/12, 10:52 PM
#66

oj. Där ser man. Aldrig hört om. Hoppas det blir lyckat!

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

Smålänning
8/21/12, 8:24 AM
#67

#65 Det får du berätta mer om sen:)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
8/21/12, 2:27 PM
#68

http://www.sejdman.eu/ För er som vill veta mer om kursen läger jag upp Kluves hemsida. Finns Shaman och Druid iFokus.

Och ja jag ska slänga upp lite info när jag kommer tillbaka eller ja hur det var åtminståne =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Smålänning
8/21/12, 2:42 PM
#69

#68 Tack, intressant..

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Annons:
FruJag
8/21/12, 2:49 PM
#70

Blir så matt över att man aldrig riktigt kommer igång med nåt. Klockan är snart eftermiddag o känns som att klockan borde vara 11 eller nåt med tanke på vad man fått gjort. Inte mkt alls. Och barnen blir rastlösa o vill göra annat än nytta. Visst man borde kanske leka o fokusera mest av allt på dem. Men den här oredan o stöket gör mig helt matt. Och då får man inget gjort ändå. Suck. Men så kommer man igång o känner sig duktig då vill minstingen äta. Amma är liksom bara jag som kan.. O då kommer man ur fas igen o möts av ny lång startsträcka. Runt runt runt går det! Tur att ungarna är söta iallafall.

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

FruJag
8/21/12, 10:52 PM
#71

Är det inte fånigt att man kan vara så trött att huvudet blir tungt som bly när man ligger i soffan. Och sen inte kunna somna när man lägger sig i sängen? Legat här i snart två timmar. Tvåan sover bredvid. Ettan i sitt rum o maken pratade om att han skulle städa, men låter mest som han fastnat vid datorn eller somnat på soffan. Är nog lätt hänt. Vart en tung dag idag. Mkt tårar o tjaffs. Jag är smått slutkörd osså lite mens på det så är kombon kass. Maken är som vanligt, men det blir alltid ökat när jag är nedsatt. För då orkar inte riktigt jag ta barnens skrik heller. Det är tur att vi vet att vår familj är byggd av kärlek.

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

Smålänning
8/22/12, 5:34 AM
#72

Goood morning!

Inatt har jag inte sovit något alls…jag valde det själv. Inatt har jag iaf städat diskat mm…små överraskningar för frun:)

Sååå skönt att komma in i köket och ALLT är på plats och rent… man går sätter på lite kaffe..hör bubblandefräsande ljudet ifrån kaffemaskinen.. sen sitter man där med sin mugg med kaffe, själv och tittar ut över ängen och skogen..ser morgonen vaknar…

Ok, jag är ju lite trött…får jag erkänna;)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

FruJag
8/22/12, 7:25 AM
#73

Idag på morgonen ska vi till ögonläkaren med vår äldsta. Hoppas det kommer gå bra o att han kan hålla sig koncentrerad. Två timmar verkar de tro att en 1,5 åring ska vara fokuserad. Galet!

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

FruJag
8/26/12, 11:23 AM
#74

Har min lillebror på besök o det suger ut all energi. Jag är skittrött. Så kan tänka mig att maken är ännu tröttare som liksom har en grundtrötthet som är betydligt högre än mig.

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

FruJag
8/28/12, 7:17 PM
#75

Just nu önskar jag innerligt att jag inte hade en sjukligt trött man. Yngsta skriker, äldsta springer upp ur sängen, maken sover o min mage kollapsar. Så nu la jag yngsta i sängen inne i sovrummet. Och gick på toa. Jag vet att maken inte kan hjälpa sin trötthet. Men ibland orkar jag inte förstå.

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

Smålänning
8/29/12, 10:07 PM
#76

Har varit en full dag med aktiviteter… Möte med lernia.. Såld saker, ätit lunch med familjen (gott med thaibuffe) sen… Ja. Vill sååå att de ska höra av sig om utredningen, är så trött på vänta! Trött på vara trött å störd:/

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Annons:
FruJag
8/31/12, 11:25 PM
#77

Vet ni, jag är löjligt glad åt att ha fått gardiner i sovrummet (som vart utan sen dec). Blev så fint o så rofyllt! :) Och förövrigt känner jag mig galet kär o lycklig idag. :)

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

FruJag
9/8/12, 1:47 AM
#78

Gaaaaaaah! Blir så ledsen o frustrerad o arg!

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

aspiecb
10/5/12, 9:30 AM
#79

( KÄRLEKEN )

-Rosor är röda, violer är blå, smultron är söta, och du likaså

FruJag
10/6/12, 11:05 PM
#80

:)

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

Smålänning
10/30/12, 12:49 PM
#81

Sitter i skolan, får åka två timmar varje dag för komma dit och hem… Skola och skola arbetsförmedling-Lernia…

Nästa vecka ska jag på intervju ang en praktikplats på en elfirma.. hoppas det går bra.

Inbrott i skolan inatt…typiskt. Hur orkar folk förstöra för andra…

Önskade jag hade mkt pengar så jag kunde vara hemma och fixa med huset och bara ta det lugnt och leve mitt liv i min takt..

Jaha… hur går det för alla ni andra?

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Smålänning
11/7/12, 2:20 PM
#82

Trött idag… Jobbigt med att förstå.. Usch:(

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

FruJag
2/19/13, 7:40 PM
#83

Länge sen det skrevs nåt här…

Jag skulle kunna skriva massor. men orkar inte.

Hoppas ni har det bra iaf. Jag är i en värksvacka. Värre än vanligt. Och mens o sjuka barn.. och bråk med min kärlek.

Lite för mkt på en gång. Jag orkar inte.

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

Annons:
dragonstar
2/20/13, 12:50 PM
#84

Ja inte är det kul att vara trött.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

FruJag
2/20/13, 2:11 PM
#85

Nope. Vackert med snön iaf!! :) Även om det är skönt när våren kommer. :)

Ocensurerat, ärligt och precis som det är.  FruJag.blogg.se

aspiecb
2/21/13, 7:05 PM
#86

Hej, längtar oxå till en vårlig vår…

Mvh

C

Dasy
5/9/13, 10:32 PM
#87

Jag heter ? och är 42 år gammal. Jag gillar att spela kort. Sjunga, hitta på en massa olika saker (spelar ingen större roll) och gillar dessutom att spela olika spel, djur och natur, hundar,katter m.m.

Jag saknar vänner rent generellt. Har några men vi är inte ofta. De är så kallade "vänner" mer i den stilen. Jag känner att jag behöver fler vänner som man kan umgås med och verkligen känna att de finns där för en. Jag är trött på att dagarna bara ska rulla förbi. Det känns som om man bara slösar bort en massa tid på ingenting. Jag vill inte att mitt liv ska vara helt tomt Vill ha en historia :)

Jag tycker att jag är en bra mamma/fru/vän. Förstår inte varför jag inte skulle kunna få fler kompisar. Jag mår inte bra utan vänner Det fungerar inte. Hoppas att det finns någon där ute som kan tänka sig att bli min vän :). Det spelar ingen roll vilket kön du har eller what so ever. Jag är en väldigt respektfull, ärlig, lojal och omtänksam person.

Söker MSN-vänner också. Här får ni min E-mail: sweden2@home.se

Jag bor som sagt i närheten av Ljungby. Mer detaljer får du om du hör av dig :)

U
8/5/21, 4:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#88

Nyss hemkommen från sjukhuset. Har haft en stroke som drabbat närminnet och troligen annat i minnescentrat. Ska påbörja utredning i slutet av augusti 2021. Jag är förvirrad och rädd i dagsläget, men en positiv människa i grunden. Har fler bearbetade sorger sen tidigare, innan min stroke. Ser därför på mitt liv som att det är till låns och försöker göra det bästa av det.

Ulf Michal

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: